شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

کبیری خبر داد:

به روز رسانی نظام توزیع کالاهای اساسی در تعاونی‌ها

پیگیر توزیع کالاهای اساسی توسط جی‌تی‌سی هستیم که توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها انجام شود.

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اتاق تعاونی ایران، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت بازرگانی دولتی ایران امضا شده و پیگیر توزیع کالاهای اساسی توسط جی‌تی‌سی هستیم که توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها انجام شود.

محمد کبیری در حاشیه بازدید از یک  گلخانه شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال که برای رفع کاستی‌هایی که مانع از متمرکز شدن نظام توزیع کالاها در تعاونی‌ها وجود دارد، چه اقدامی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: وجود یک نظام توزیع در کالاها به ویژه کالاهای اساسی با کیفیت و قیمت مناسب و در اختیار قرار دادن نیاز روز کشور است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این پیشنهاد در اختیار دولت قرار داده شده تا از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود که به دنبال به‌روزرسانی نظام توزیع  تعاونی‌ها هستیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مناسب راه‌اندازی کنیم که در یک سال آینده، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

کبیری اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات بخش تعاون، عدم آگاهی اعضای تعاونی‌ها نسبت به حقوق خود و نبود نظارت کافی بر عملکرد مدیران است که سامانه جامع و هوشمند تعاون راه‌اندازی شده و در روز جهانی تعاون رونمایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری ثبت و دیگر دستگاه‌های دیگر اجرایی سوءاستفاده‌ها به حداقل می‌رسد و زمینه سوءاستفاده از عدم آگاهی نسبت به فعالیت‌های مدیران شرکت‌های تعاونی هم به حداقل می‌رسد.

کبیری در پاسخ به این پرسش که واگذاری شرکت‌های شستا به تعاونی‌ها تا چه اندازه جدی و امکان‌پذیر است؟  توضیح داد: در خصوص واگذاری‌های جدید در حوزه تعاونی‌ها عجله‌ای نداریم و نمی‌خواهیم این مسیر مانند مسیرهای گذشته دچار مشکل و انحراف شود.

وی بیان کرد: در زمینه واگذاری به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها به دنبال این هستیم که به افرادی واگذاری صورت گیرد که اهلیت مالی، مدیریتی و سرمایه‌گذاری اجتماعی لازم را داشته باشند که این فرآیند، ظرافت خاصی دارد و مورد به مورد کار را به جلو می‌بریم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع مذکور به صورت عمومی منتشر شده، کسانی که اهلیت واگذاری به آنان وجود دارد را معرفی می‌کنیم و در هیأت عالی واگذاری نظارت و دستگاه‌های نظارتی تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

درج دیدگاه