جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون رییس جمهور در گفت و گو با تعاون آنلاین:

ابتکار: برنامه‌های ویژه‌ای برای زنان تعاونگر داریم/ از زنان نسل تحریم حمایت می‌کنیم

هدف اصلی ما این است که در حوزه توان افزایی و انتقال تجربیات بتوانیم برای تعاونی ها کار کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور به نقش زنان در خانواده اشاره کرد و گفت: بانوان نقش اساسی در بخش اجتماعی و اقتصادی کشور دارند که هم می توانند مدیریت خانه را بر عهده بگیرند و هم در زمینه نقش اقتصادی در جامعه موفق باشند.

معصومه ابتکار در گفت و گو با تعاون آنلاین افزود: حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی در کنار نقش خانواده برای جامعه اهمیت دارد ، زنان همانقدر که در خانواده نقش دارند به همان میزان در بخش های اقتصادی می توانند فعالیت داشته باشند و باید به این زنان بها داده شود. همچنین مرخصی هایی که برای زایمان از سوی زنان گزقته می شود نیز باید در زمره فعالیت های اجتماعی و اقتصادی قرار گیرد چون آنها عمل فرزندآوری را انجام می دهند که امری مهم است، باید نگاه ما به زنان برای آینده به این شکل باشد که تعادلی بین نقش ها برقرار سازیم .

زنان نگاه همه جانبه به همه امور دارند

وی به نقش زنان تعاونگر در فعالیت های اقتصادی پرداخت و گفت: بخش هایی که در این زمینه فعالیت می کنند امید آفرینند و منشا تحرکات بسیار خوبی خواهند بود.

ابتکار تصریح کرد: وجود زنان در عرصه های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی، بسیار عالی است و نشان می‌دهد چقدر سرمایه انسانی در بین زنان در این زمینه داریم که امید زیادی را به جامعه تزریق می‌کنند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: یکی از رهیافت ها در بخش تعاون و صنایع خلاق و فناوری های نوین است چیزی که دختران تحصیلکرده ما که جمعیتشان کم نیست بتوانند در این خصوص فعالیت کنند ، چون فناوری های نوین زمینه های فراوانی را فراهم می کند تا افراد و علی الخصوص زنان جذب بازار کار شوند.

ابتکار ادامه داد: ما در معاونت زنان و خانواده برای اصلاح قوانینی که منجر به تعادل میان حضور زنان می شود تلاش می کنیم و از پویشی تحت عنوان زنان نسل تحریم حمایت می کنیم تا زمینه فعالیت زنان در شرایط فعلی که با تحریم مواجه هستیم به وجود آید.

معاون رییس جمهور با اشاره به هدف کشور مبنی بر حضور زنان در اقتصاد گفت: هدف اصلی ما این است که در حوزه توان افزایی و انتقال تجربیات بتوانیم برای تعاونی ها کار کنیم.  در آخرین دوره ای که در این خصوص برگزار شد ۴۵۶ مدیر توانستند در این دوره حضور داشته باشند و امیدوارم در سال جاری نیز دوره ها به همین شکل برگزار شود تا شیوه های نوین مدیریت و کسب و کار نوین و باقی موارد که برای زنان موثر است برگزار شود.

 

درج دیدگاه