جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بودجه وزارت تعاون چقدر است/ بیشترین بودجه مربوط به کدام وزارتخانه است

بودجه پیشنهادی ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزار و ۷۴۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ هزار و ۲۳۴ هزار میلیون تومان به مجلس پیشنهاد شد.

بیشترین بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۸ در بین وزارتخانه‌‌ها به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اختصاص یافته است. حال باید دید وزارت کار با بیشترین بودجه تا چه حد در جهت پیشبرد وظایف خود موفق است.

به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸ مجموع بودجه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه هم در بخش اعتبارات هزینه‌ای و هم در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۳۱ هزار و ۶۸۷ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال پیشنهاد شده است.

بر این اساس، بودجه صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۴۰۵هزار و ۳۶۰میلیارد ریال به مجلس پیشنهاد شده است.

سایر ردیف‌های بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به اداره و نگهداری مجموعه‌های تفریحی و ورزشی کارگران، صندوق بیمه اجتماعی کشاورازان، روستاییان و عشایر، کمک به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مهارت و شکل گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشترین بودجه پیشنهادی در بین وزارتخانه‌‌ها به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کمترین بودجه به وزارت نفت اختصاص یافته است.از جمله برنامه های این وزارتخانه اشتغالزایی، بهبود روابط کار، ساماندهی قراردادهای کار، بهبود وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد، بهبود وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی و غیره است که به درستی انجام نشده است و مشکلات عدیده ای در این بخش ها داریم.

ردیف     وزارتخانه            بودجه پیشنهادی در سال ۹۸

۱          اطلاعات ۵۸.۲۵۸.۳۰۱

۲          کشور     ۹.۴۰۱.۶۱۹

۳          امورخارجه          ۲۶.۶۶۴.۵۶۲

۴          اقتصاد    ۲۰.۳۶۱۴.۵۴۵

۵          دفاع       ۳۵.۹۷۱.۷۰۴

۶          علوم و تحقیقات     ۱۶.۶۶۱.۳۷۰

۷          فرهنگ و ارشاد اسلامی       ۱۴.۱۵۶.۱۶۰

۸          آموزش و پرورش  ۴۵۸.۳۱۳.۳۳۹

۹          ورزش و جوانان    ۱۱.۶۶۵.۶۵۸

۱۰        نفت       ۱.۳۳۶.۱۲۴

۱۱        نیرو       ۸۷.۴۳۳.۰۶۳

۱۲        ارتباطات ۳۷.۶۳۸.۴۶۰

۱۳        کشاورزی            ۲۱.۵۷۳.۴۴۷

۱۴        راه و شهرسازی     ۸۳.۸۱۲.۲۰۱

۱۵        تعاون وکارو رفاه اجتماعی    ۴۳۱.۶۸۷.۴۵۴

۱۶        صنعت،معدن و تجارت        ۲۲.۸۵۵.۹۸۱

۱۷        دادگستری            ۴.۸۰۶.۴۶۶

۱۸        بهداشت و درمان    ۱۴۴.۸۹۶.۶۶۰

سال۹۷ نیز وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی در بین سایر وزارتخانه بیشترین بودجه را داشت. در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ مجموع بودجه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه هم در بخش اعتبارات هزینه‌ای و هم در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود.

بر این اساس، بودجه پیشنهادی ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزار و ۷۴۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ هزار و ۲۳۴ هزار میلیون تومان به مجلس پیشنهاد شد.

درج دیدگاه