پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی اشتغال با محوریت تعاونی ها

تعاون آنلاین-علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست روسای اتحادیه ها با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز برگزار شد، خواستار همگرایی بیشتر اتاق تعاون ایران و اتحادیه ها، با وزارت تعاون شد و گفت:«ما باید تعداد جلسات هم اندیشی مان را افزایش دهیم و در این راه از مطبوعات […]

تعاون آنلاین-علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست روسای اتحادیه ها با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز برگزار شد، خواستار همگرایی بیشتر اتاق تعاون ایران و اتحادیه ها، با وزارت تعاون شد و گفت:«ما باید تعداد جلسات هم اندیشی مان را افزایش دهیم و در این راه از مطبوعات و رسانه ها هم کمک بگیریم. برنامه مان هم این است که تا ۲۰ روز آینده، با همکاری اتاق تعاون ایران و نیز اتحادیه ها، برای سال آینده برنامه ریزی کنیم و بر اساس همین برنامه ها به پیش برویم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بودجه حدوداً ۶۵۰۰ میلیارد تومانی این وزارتخانه برای اشتغالزایی با محوریت تعاون، ادامه داد:«براساس برنامه، ما دو مورد تسهیلات برای اشتغالزایی در اختیار داریم. یک مورد تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و مورد دیگر هم تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری و قصد داریم این تسهیلات را با محوریت بخش تعاون، اختصاص دهیم.»

ربیعی از تعاونگران هم خواست چشم شان به دست دولت نباشد. او گفت:«بسیاری از فعالان بخش تعاون متاسفانه تنها چشم شان به دست دولت است و نگران این هستند که دولت چه تخفیف های گمرکی ای قائل می شود و یا چه زمانی یارانه می دهد. اما من همه تعاونی ها می خواهم به این گونه نگاه ها پایان دهند و روی پای خودشان بایستند.»

به گزارش تعاون آنلاین، وی ادامه داد:«ما در بخش تعاون به اندازه کافی قانون داریم و نیازی به قانون های جدید نخواهیم داشت. به همین دلیل و تعمداً، در برنامه ششم توسعه تنها در یک مورد به بخش تعاون اشاره شده است. یکی از همین قوانین مناسب هم به نظر من ادغام دو وزات کار و وزارت تعاون بوده است. بسیاری فکر می کنند این اقدام موجب به هم ریختگی شده است، اما من معتقدم با همین اقدام، بسیاری از امور اجرایی در این بخش ها به سمت بهبود رفته است.»

ربیعی در مورد آینده تعاونی ها در کشور هم گفت:«دو بخش گردشگری و ICT زمینه های بسیار مطلوبی برای فعالیت تعاونی ها دارند اما متاسفانه تعاونی ها ما در این دو بخش به خوبی فعالیت نمی کنند. من فکر می کنم تعاونی ها می توانند رشد بسیار خوبی در این دو بخش داشته باشند. به عنوان می توانم به جزیره قشم اشاره کنم. در این جزیره، بسیاری از فعالیت های اقتصادی، که بخش بزرگی از آنها هم در زمینه گردشگری هستند، به صورت تعاونی اداره می شود.»

وی افزود:«رویکرد دولت یازدهم به تعاونی ها بسیار متفاوت از رویکردهای پیشین است و این دولت به تعاونی ها بهای بیشتری می دهد، اما خود تعاونگران هم باید پیشرفت را بخواهند و به دنبال ایده های جدید باشند.»

درج دیدگاه