جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بیش از هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند/ نیاز به تربیت نیروی کار متخصص

بیش از هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند/ نیاز به تربیت نیروی کار متخصص
بیش از هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند/ نیاز به تربیت نیروی کار متخصص

اسماعیل غنیان امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۳۵۵نفر در ۹ماهه سالجاری مشغول به کار شده اند اضافه کرد: سیاست‌های دولت در راستای افزایش اشتغال و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: دراین استان تاکنون یک هزار و ۴۶ نفر کارورز در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و  ۳۵۵نفر در ۹ماهه سالجاری مشغول به کار شده اند اضافه کرد: سیاست‌های دولت در راستای افزایش اشتغال و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش آمار اشتغال به منظور تحقق شعار سال در دستور کار قرار گرفته است اظهارداشت:در استان سمنان ۷۶ درصد تعهد اشتغالدر طی سال جاری تحقق‌ یافته است.

غنیان بابیان اینکه اشتغال ایجادشده در سامانه رصد تا پایان آذر سال جاری هشت هزار و ۱۸۷ شغل را شامل می‌شود، اضافه کرد: در ۹‌ماهه سال جاری دو هزار و  ۳۵۵نفر در استان سمنان مشغول به کار شده اندکه از این تعداد ۷۰درصد مرد و ۳۰درصد زن بوده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت تنها ۳۸ درصد از افراد جویای کار مهارت لازم را برای اشتغال موردنظر داشتند تصریح کرد: ۶۲ درصد از افراد فاقد مهارت هستند که این مسئله حاکی از نیاز مبرم تقویت دوره‌های مهارت‌آموزی در جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان از اعلام آمادگی ۳۲۳ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی برای جذب کارورز خبردادوگفت: طرح کارورزی می‌کوشد تا فارغ‌التحصیلان بیکار را بامهارت آموزی جذب بازار کند.

وی ضمن بیان اینکه طرح کارورزی می تواند سهم خوبی از اشتغال استان ایفا کند، اظهارامیدواری کرد: سایر واحدهای پذیرنده نیز در جذب نیروی دانشگاهی کوشا باشند و تا پایان سال بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.

غنیان با اشاره به این مطلب که اکثر جویندگان کار فاقد مهارت هستند اظهار داشت: باید این افراد را به‌سوی مراکز فنی و حرفه‌ای سوق دهیم و از سوی دیگر پیوند علم و صنعت می‌تواند علاوه بر ارتقاء واحدهای پذیرنده به مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان نیز کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه می کوشیم تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود، ابراز داشت: کسانی که شاغل هستند نمی‌توانند در طرح کارورزی شرکت کنند و این امر تنها جویندگان اشتغال بیکار را شامل می‌شود لذا در این طرح دانشجویان ضمن انتقال یافته های خود در محیط کار مهارت آموزی خود را نیز تقویت می کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف و اولویت‌های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی است که دراین راستا اجرای پروژه‌هایی که میزان اشتغال‌زایی بالاتر و زمان کوتاه‌تری برای بازدهی دارند در دستور کار قرار دارد.

به گفته غنیان ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین وظایف دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است و این مسئله از مطالبات اصلی مردم است.

درج دیدگاه