شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

متقاضیان بیکار در اولویت شناسایی طرح کارورزی هستند

بیکاری ایلام اشتغال

در راستای طرح کارورزی استان ایلام از سهم یک هزار و ۳۰۰ نفر برخوردار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از سهم یک هزار و ۳۰۰ نفر برخوردار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، شکرالله شیرخانی اظهار داشت: در راستای طرح کارورزی که به جهت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از سهم یک هزار و ۳۰۰ نفر برخوردار شده است.

ایلامی‌ها چقدر تسهیلات اشتغال روستایی گرفتند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: جذب متقاضیان بیکار دراولویت‌های شناسایی طرح کارورزی بوده که در استان ایلام، متناسب به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق‌اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام به بنگاه اقتصادی مربوطه معرفی می‌شوند.

شیرخانی بیان کرد: در این طرح[طرح کارورزی]، آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کابردی و مهارت آموزی، توسعه اشتغال از اهداف مد نظر اداره کل تعاون کار و اموراجتماعی است که موجب  معرفی حرفه‌ای فرد  کارآموز به بازارمی‌گردد.

وی موظف بودن بخش‌های دولتی به پذیرش کارورزی اشاره و خاطرنشان کرد: بخش‌های دولتی وابسته به دولت موظف‌اند که که در پذیرش کارورزان اقدام اساسی انجام دهند.

شیرخانی، ‌از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که نسبت به توجیح واحد پذیرنده کارورزان اقدام کنند و آنان را از مشوق‌های دولت که مهم‌ترین آن پرداخت ۲ سال حق بیمه افراد در صورت جذب است، مطلع کنند.

درج دیدگاه