جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بیکاری در کدام استان‌ها کم است؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر پایه آمارهای اعلام شده، این استان پس از سمنان، در کنار مرکزی و همدان جزو استانهای دارای کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر پایه آمارهای اعلام شده، این استان پس از سمنان، در کنار مرکزی و همدان جزو استانهای دارای کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.
به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی افزود: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنجان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از ۴۱.۴ درصد به ۴۲.۶ درصد ، نرخ بیکاری در این استان با کاهش ۱.۸ درصدی از ۱۰.۳ درصد به ۸.۵ درصد رسید.

وی فعالیت مستمرکارگروه اشتغال استان، همگرایی و هم افزایی دستگاههای استانی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شورای برنامه ریزی وتوسعه و سایر کارگروههای زیر مجموعه تولید و اشتغال را از عوامل زمینه ساز کنترل و کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۷ عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار این است همکاری و هم افزایی به وجود آمده بین ارگان های مرتبط با تولید و اشتغال در سال جاری در جهت تحقق شعار سال، بیش از پیش تقویت شود.

دبیر کارگروه اشتغال استان توجه به کارآفرینی و خلق فرصت های نوین شغلی، الزام مجریان طرح های اقتصادی به ارائه پیوست اشتغال و نیز صیانت از اشتغال موجود را به عنوان رویکردهای محوری کار کارگروه اشتغال استان در سال جاری ذکر کرد و افزود: پرداخت تسهیلات تلفیقی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به گروههای تحت پوشش نهادهای حمایتی و پرداخت مانده اعتبارات اشتغال روستایی در کنار برنامه هایی همچون طرح کارورزی، طرح مشوق بیمه ای و طرح آموزش در محیط کار واقعی جز اقداماتی است که در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

سهم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی زنجان از محل تبصره ۱۸ بودجه، زمینه و شرایطی را مهیا کرده است تا در نتیجه تزریق آن به فعالیت های تولیدی، بر اساس برآوردها ۳۶ هزار فرصت شغلی در این استان تثبیت و ایجاد شود.