جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در استان گلستان

تا پایان سال ۹۶ تعداد ۲۰ طرح به میزان ۳۲ میلیارد تومان از محل اشتغال فراگیر پرداخت و مقدمات اشتغال ۲۶۴ نفر فراهم شد.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی فراگیر در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، موسی بی باک صبح امروز در نخستین جلسه کمیته فنی اشتغال استان گلستان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۹ طرح به میزان ۳۶۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳ هزار و ۵۹۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه اشتغال فراگیر با هدف تحرک در بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به اجرا درآمد، افزود: تا پایان سال ۹۶ تعداد  ۲۰ طرح به میزان ۳۲ میلیارد تومان  از محل اشتغال فراگیر پرداخت و مقدمات  اشتغال ۲۶۴ نفر فراهم شد.

رئیس کمیته فنی اشتغال استان گلستان تصریح کرد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری ۲۱۶ به میزان ۸۲ میلیارد تومان با اشتغالزایی هزار و ۴۶۵نفر به بانک ها معرفی شدند که تا پایان سال ۹۶، حدود یک میلیارد تومان پرداخت شد.

وی به اجرای طرح کارورزی  و معرفی ۷۶۳ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای اجرای ماده ۱۳ شیوه نامه اجرایی طرح کاروزی مبنی بر بهره‌مندی از مزایای معافیت ۱۰۰ درصدی حق بیمه کارفرمایی، جلسات مختلفی برگزار شد که پس از هماهنگی‌های لازم این موضوع  اتفاق خواهد افتاد.

بی‌باک به طرح مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و۸۶۱ طرح به بانک‌های کشاورزی، سپه و پست بانک معرفی شدند که از این تعداد بیش از ۸۷۰ طرح به میزان ۸۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: در سال جدید براساس برنامه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نقش بخش خصوصی در کارآفرینی ارتقاء خواهد یافت و موضوع طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و مشوق بیمه‌ای کارفرکایی جدی پیگیری خواهد شد.

درج دیدگاه