پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

تاب‌آوری بخش تعاون در برابر مشکلات بیش از بخش خصوصی است

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اصفهان تاب آوری بخش تعاون در برابر مشکلات بیش از بخش خصوصی استò!@r ^×Õ

علی رغم اینکه این تسهیلات از شرایط مطلوبی برخوردار است، تعاونی های اصفهانی کمتر استقبال کردند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان:تاب آوری بخش تعاون در برابر مشکلات بیش از بخش خصوصی است.

سید حمید کلانتری در نشست اتحادیه ها و تعاونی های توسعه عمران شهرستانی اصفهان عنوان کرد: تاب آوری بخش تعاون در برابر مشکلات بیش از بخش خصوصی است.

به گزارش تعاون آنلاین، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان اینکه نگاه به مشکلات برای رفع آنها متفاوت است ادامه داد: بخشی از مشکلات تعاونی ها به ویژه در حوزه¬های تأمین اجتماعی و کارگری با بخش خصوصی مشترک هستند.

کلانتری گفت: بخش قابل توجهی از واحدهای اقتصادی علی رغم مشکلات موجود، مجدانه در حال فعالیت هستند و ما برای حل آن بخش از مسائلی که توسط ما قابل پیگیری است اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مردمان شهرهای کویری سخت کوش هستند و باتوانمندی بر مشکلات غلبه می کنند گفت: اصفهان در طول تاریخ دارای افراد کارآفرین و توانمند بوده وهست و در حوزه تعاون نیزظرفیت رشد بالایی دارد.

تعاون را تعاونگران می سازند نه دولت

معاون امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد: باید روحیه امید را در سطح تعاونگران ارتقا داد چراکه تعاون را تعاونگران می سازند نه دولت .

وی با بیان اینکه اگر تعاونی واقعی تشکیل شود نسبت به بخش خصوصی دارای مزیت های بسیاری است افزود: از کوچکترین تعاونی ها که در حال بوم گردی هستند تا تعاونی های بزرگ کشتی سازی درآمدزایی های قابل توجهی دارند.

کلانتری در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی گفت: علی رغم اینکه این تسهیلات از شرایط مطلوبی برخوردار است، تعاونی های اصفهانی کمتر استقبال کردند.

محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز دراین جلسه ضمن خیر مقدم به معاون امور تعاون  و مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت متبوع گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تعاون استان ارائه کرد.

وی ادامه داد: دراستان اصفهان۲۵ اتحادیه در گرایش های مختلف تأمین نیازتولید کنندگان، تأمین نیاز مصرف کنندگان، عمرانی،صنعتی، خدماتی حمل و نقل ، چندمنظوره، کشاورزی، دامپروری و غیره فعالیت می کنند که بیشتریت تعداد تعاونی در اصفهان در گرایش مصرف است.

نیرومند با بیان اینکه یکی از اقدمات برجسته در حوزه تعاون موضوع داوری ها در حل و فصل اختلافات تعاونی ها است ادامه داد: سه مرکز داوری و حل اختلاف شامل، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن استان درگرایش‌ مسکن متعارف و عمرانی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر استان اصفهان در گرایش مسکن مهر، اتاق تعاون اصفهان در سایر گرایش‌ها در این زمینه فعالیت می کنند و مراجعین از روند انجام کار نیز ابراز رضایت کرده اند.

اقتصاد کشور اگر به مردم واگذار شود موفق خواهد بود

حبیب ا… بهرامی رئیس اتاق تعاون استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: عنوان سال جاری در جهت دادن به سیاست های اجرایی وافزایش آگاهی در افکار عمومی برای تبیین اینکه چه مساله برای کشور در اولویت است بسیار مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور ایران در حوزه های فرهنگی ، نظامی و سیاسی موفق بوده است و در حوزه اقتصادی نیزدر صورتی که به مردم واگذار شود می تواند موفق باشد.

بهرامی با بیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است افزود: اگردر قانون جمهوری اسلامی به جای عناوین اقتصاد دولتی و غیر دولتی به اقتصاد تعاونی و خصوصی جایگزین شود بسیاری از حواشی آن حل خواهد شد و اتاق تعاون اصفهان نیز در این زمینه راهکارهایی را پیش بینی کرده است.

رئیس اتاق تعاون اصفهان ضمن استقبال از اینکه دولت کالای خارجی استفاده نکند عنوان کرد: قیمت تمام شده کالای تولیدی در کشور ما بالا بوده که برای اصلاح این مساله نیز باید اقدامات قابل توجهی انجام شود.

روسای اتحادیه ها با تبیین مسائل خود درحوزه مشوق های صادراتی تعاونی ها، موضوع اراضی و نحوه همکاری سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی، مسائلی که طرح صادرات در مقابل واردات برای واحدهای اقتصادی و شرکتهای تعاونی متوسط و کوچک ایجاد کرده، مسائل موجود در حوزه معادن و سایر موارد را مطرح کردند.

این جلسه در سفر یک روزه سید حمید کلانتری و هیأت همراه به اصفهان در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مسئولین تعاون استان و روسای اتحادیه ها و تعاونی های توسعه عمران شهرستانی برگزار شد.

درج دیدگاه