جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تبعات بی توجهی به اشتغال

معاون توسعه روستایی مناطق محروم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: امروزه دغدغه و مسئله اصلی کشور بحث اشتغال است. به گزارش تعاون آنلاین، رضوی درنشست کارگروه اشتغال روستایی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: مسئله اصلی امروز کشور اشتغال است که اگر به این بخش توجه نشود معلوم نیست چه […]

معاون توسعه روستایی مناطق محروم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: امروزه دغدغه و مسئله اصلی کشور بحث اشتغال است.

به گزارش تعاون آنلاین، رضوی درنشست کارگروه اشتغال روستایی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: مسئله اصلی امروز کشور اشتغال است که اگر به این بخش توجه نشود معلوم نیست چه بلای سرکشور می آید.

رضوی باتاکید به اینکه اشتغال و تولید ملی، کشور را ثروتمند می کند، تصریح کرد: اشتغال پایدار باعث توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک ملت می شود.

وی علت اصلی مشکلات اقتصادی را عدم مشارکت دادن مردم در فعالیت اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید در برنامه ریزی های اقتصادی کشور شرکت کرده و به اشتغال و تولید ملی رونق دهند.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه وام های اشتغال روستایی باعث توسعه مکان های کوچک می شود اظهار کرد: توسعه مناطق مرکزی شهر باعث عدم توسعه مناطق روستایی شده و باعث ایجاد حاشیه نشینی در شهرها می شود. توسعه امری برنامه‌ای، هدفمدار و منظم، جمعی و توقف ناپذیر، تدریجی و جامع به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه است.

رضوی خاطرنشان کرد: تاپایان خردادماه سال جاری باید ۱۰۰ میلیاردتومان به عبارتی۳۰ درصد از سهم اشتغال روستایی آذربایجان غربی پرداخت شود.

استاندارآذربایجان غربی گفت: ایجاد اشتغال پایدار عامل مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرهاست.

به گزارش تعاون آنلاین منطقه آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری درنشست کارگروه کارآفرینی و اشتغال پایدار روستایی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: از جمله مهمترین اهداف دولت در اجرای طرح اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات به این بخش، رونق این مناطق و ایجاد زمینه برای مهاجرت معکوس است.

وی افزود: از آغازاجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون ۱۶هزار طرح برای اشتغال روستایی استان ارائه شده است.

شهریاری تصریح کرد: باتثبیت جمعیت روستایی توسط دولت بیشتر مشکلات ازجمله حاشیه نشینی، کمبود امکانات حاشیه نشینان شهری و بیکاری حل می شود.

استاندار آذربایجان غربی درخصوص علت مهاجرت روستاییان به شهرها اظهار کرد:کوچک شدن زمین های کشاورزی و نداشتن توجیه اقتصادی تولیدات کشاورزی و سودآور نبودن کشت جایگزین علت اصلی افزایش مهاجرت به شهرها است.

وی خاطرنشان کرد:برای اشتغال روستایی باید جوری برنامه ریزی شود که اعتبار برای طرح های که باعث اشتغال و رونق روستاها می شوند تخصیص یابد.

درج دیدگاه