جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون استان همدان:

تجلیل از ۲۲ تعاونی برتر و حامیان بخش تعاون

۲۲ تعاونی برتر و حامیان بخش تعاون استان همدان در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان همدان تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان که با حضور مهندس نیکبخت، استاندار همدان، و مهندس کلانتری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان تعاون در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان برگزار شد، با تبریک هفته تعاون و با اشاره به اینکه شعار هفته تعاون امسال «تعاون نماد همدلی و همزیانی» است، افزود: در قانون اساسی کشور سرمایه‌گذاری به سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم‌شده است.

دکتر توصیفیان با بیان اینکه امسال ۴۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در همدان پرداخت شده است، گفت: امسال برای ۷ هزار و ۵۶۱ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شده است.

احمد توصیفیان اظهار داشت: امسال ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در شهرستان تویسرکان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای ۱۹ هزار ۹۸۰ همدانی تعهد شده است، مطرح نمود: امسال برای ۷ هزار و ۵۶۱ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه طرح کارورزی از جمله اقدامات موثر در حمایت از اشتغال است، بیان کرد: ۱۶۸ واحد تولیدی در استان درخواست نیرو داده و یک هزار و ۷۷۳ واجد شرایط در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند.

توصیفیان با بیان اینکه ۱۰ رشته اولویت‌دار در استان شناسایی شده‌اند، تأکید کرد: گردشگری، قالی‌بافی، بسته‌بندی محصولات غذایی، مبل و منبت از جمله رشته‌های اولویت‌دار استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه طرح روستا تعاون در روستاهای استان همدان اجرا می‌شود، گفت: فرمانداران برای شناسایی روستاهای دارای ظرفیت اقدام کنند تا هر روستا با یک محصول عنوان شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱۱۱ تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی، کشاورزی و خدماتی و غیره در سطح استان همدان فعالند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۷ تعاونی جدید در استان راه‌اندازی شده است.

توصیفیان تأکید کرد: امیدواریم با انسجام به وجود آمده شاهد توسعه چرخه‌ تولید و ارتباط بین شرکت‌های تعاونی باشیم.

وی در ادامه به انتخاب تعاونی‌های برتر اشاره کرد و گفت: دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان طبق روال سنوات گذشته با هدف ترویج فرهنگ تعاون و معرفی نمونه‌های موفق تعاونی و بهبود سطح نگرش‌های عمومی نسبت به بخش تعاون برگزار شد.

دکتر توصیفیان با اشاره به اینکه امسال ۳۷۵ تعاونی برای حضور در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان همدان اعلام آمادگی کردند، گفت: به‌منظور انتخاب برترین‌ها حدود ۲۰۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی و بازرسی انجام‌شده که درنهایت ۲۲ تعاونی به‌عنوان نمونه معرفی شدند.

وی همچنین ادامه داد: در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور که هفته گذشته در تهران برگزار شد ۲۱ تعاونی برتر در کشور معرفی شدند که شرکت تعاونی مسکن مهر نوژه از استان همدان به عنوان شرکت تعاونی برتر کشوری انتخاب شد.

 

درج دیدگاه