سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

تخصیص تسهیلات خرد و کلان برای توسعه اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۲۴ میلیارد تومان از دو محل اشتغال روستایی و فراگیر برای توسعه اشتغال در این استان اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۲۴ میلیارد تومان از دو محل اشتغال روستایی و فراگیر برای توسعه اشتغال در این استان اختصاص یافت.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک‌مرام اظهار داشت: تلاش‌ها برای پرداخت تسهیلات در شهرستان‌های ۸ گانه استان ناکافی و غیرقابل قبول بوده که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته از محل تسهیلات روستایی-عشایری و اشتغال فراگیر به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال و همچنین کاهش معضل بیکاری است، ادامه داد: هدف اصلی دولت ایجاد اشتغال پایدار و فقر زدایی از سطح جامعه به منظور افزایش رفاه و تامین عدالت اجتماعی است.

نیک‌مرام تسهیلات اختصاص یافته از سوی دولت را فرصتی مناسب برای شهرستان‌ها به منظور توسعه وپیشرفت در همه زمینه‌ها عنوان کرد و افزود: شهرستان‌هایی که در زمینه جذب اعتبارات اشتغالزایی فعالیت بیشتری داشته باشند و نسبت به جذب کامل تسهیلات سهمیه‌ای خود اقدام کنند می‌توانند از سهیمه جذب نشده سایر شهرستان‌ها استفاده و در خصوص ایجاد اشتغال هزینه کنند.

وی وضعیت فعلی پرداخت تسهیلات در شهرستان‌ها را ناکافی و غیرقابل قبول خواند و خواستار مشارکت جدی و هرچه فعال تر کارشناسان دستگاه‌های اجرایی وبانک های عامل برای جذب اعتبارات تاپایان تیرماه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد جامعه هدف برای برخوداری از تسهیلات روستایی و عشایری را مردم روستا و عشایرنشینان عنوان کرد و گفت: سود تسهیلات روستایی و عشایری ۶ درصد است.

نیک‌مرام با بیان اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر مختص به گروه خاصی نیست، خاطرنشان کرد: همه می‌توانند از این تسهیلات با سود ۱۶ الی ۱۸ درصد استفاده کرده که درصورت رعایت پاره‌ای از شرایط شیوه نامه پرداخت تسهیلات، بخشی از سود تسهیلات درقالب پرداخت یارانه بخشیده می‌شود.

وی اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته به استان در بخش تسهیلات روستایی و عشایر ۲۱۴ میلیارد تومان و در بخش اشتغال فرگیر  ۲۱۰ میلیارد تومان است.

 

درج دیدگاه