جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح تکاپو به بخش خصوصی اصفهان

معاون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا در قالب طرح (تکاپو) برای بخش خصوصی خبر داد و گفت: تسهیلات طرح تکاپو با نرخ سود ۱۲ تا ۱۶ درصد پرداخت می شود.

isfahan_1معاون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا در قالب طرح (تکاپو) برای بخش خصوصی خبر داد و گفت: تسهیلات طرح تکاپو با نرخ سود ۱۲ تا ۱۶ درصد پرداخت می شود.

به گزارش تعاون آنلاین،  سیدکمال الدین میرهادی تصریح کرد: اجرای طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار (تکاپو) در رسته فعالیت های فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری و تعیین رسته فعالیت های دارای اولویت ایجاد اشتغال در تمامی استان های کشور از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی پرداخت می شود، تصریح کرد: رویکرد اصلی طرح تکاپو که برای استان ها و مناطق مختلف به صورت مجزا تهیه و اجرا می شود و استفاده از ظرفیت رشته ها و مشاغل با قابلیت اشتغال بالا و واجد مزیت اقتصادی منطقه ای است. این تسهیلات در رسته های تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی، خدمات حمل و نقل بین شهری، فناوری اطلاعات، دوخت و تولید پوشاک، قطعه سازی و مجموعه سازی، فرش دستباف، زیورآلات، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین صنایع مرتبط با تولید برق از انرژی های خورشیدی پرداخت می‌شود.

میرهادی با بیان اینکه پیرامون طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار، اظهار داشت: در این طرح ۱۳ رسته‌ فعالیت با قابلیت سرمایه گذاری در روستاها و شهرهای استان اصفهان شناسایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات طرح تکاپو با نرخ سود ۱۲ تا ۱۶ درصد پرداخت می شود، افزود: در این طرح، ۶ درصد دیگر از سود تسهیلات از محل اعتبارات یارانه ها پرداخت می‌شود.

میرهادی بیان داشت: در سال جاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا در قالب طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار (تکاپو) برای بخش خصوصی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح تکاپو از سال ۹۴، در ۶ استان به شکل آزمایشی و سپس از سال گذشته در سایر نقاط کشور اجرا شد.

درج دیدگاه