جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران:

تداوم سیاست‌های دولت یازدهم ضروری است

اعتماد مظاهری
اعتماد مظاهری

اگرچه دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در جهت توسعه اقتصادی کشور داشته اما برای بازگرداندن رونق به فضای اقتصاد نیاز به زمان دارد، اکنون پس از چهار سال آواربرداری و کنترل تورم، تداوم اصلاح اقتصادی و ادامه راه ترمیم این ساختار و بازگرداندن رونق اقتصادی نیاز به زمان دارد.

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران در گفتگو با تعاون‌آنلاین گفت: خوشبختانه پس از لغو تحریم‌ها، اقتصاد ایران فضای مثبتی را تجربه کرد که جدا از توسعه روابط بین‌الملل، اوضاع کشور از آن بن‌بستی که پیش از این دچارش شده بود خارج شد.

اعتماد مظاهری تصریح کرد: خساراتی که در دولت قبل ایجاد شد آنقدر ناگوار بود که به این زودی‌ها قابل جبران نخواهد بود و نیازمند زمان بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه به وضعیت صنعت چاپ و نشر تا حدی رسیدگی شده است اظهار کرد: با وجود اینکه بخشی از مشکلات همچنان وجود دارد باید گفت که شرایط رو به بهبود است.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: حمایت دولت در این مدت بیشتر متوجه صنایع بزرگ بوده لذا بعید نیست که صنعت چاپ خیلی مورد توجه قرار نگیرد.

مظاهری افزود: دولت یازدهم با اجرای سیاست‌های مناسب توانست جلوی نوسانات قیمت کاغذ و مقوا را بگیرد. همین امر تا حدی بازار را از چالشی که پیش از این وجود داشت نجات داد.

وی در پایان گفت: بحث مالیات‌های سنگین از جدی‌ترین مسائلی است که فعالان بخش چاپ و نشر با آن مواجه است که وزارت فرهنگ تدابیری در خصوص کاهش آن داشته و اگر این تدابیر اجرایی شود می‌تواند توسعه را به این بخش بازگرداند.

درج دیدگاه