جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

سهم استان مرکزی از تسهیلات اشتغال روستایی

تسهیلات-اشتغال-روستایی-آبایی-اراک
تسهیلات-اشتغال-روستایی-آبایی-اراک

سال گذشته به منظور حمایت از کسب و کارهای خُرد و خانگی در استان مرکزی، پرداخت بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات مدنظر بود که از این میزان، پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از اعطای تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۸۶ طرح اشتغالزای حوزه کشاورزی و صنعت در این استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی هزاوه اظهار داشت: همچنین حدود ۹۰ طرح اشتغال زای روستایی نیز در بخش خدمات در استان مرکزی تسهیلات دریافت کرده اند که مجموع تسهیلات اعطایی به طرح‌های اشتغالزایی حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات استان تاکنون، حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

اراک چقدر تسهیلات اشتغالزا گرفت؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: عمده تسهیلات پرداخت شده به طرح‌های اشتغال زای روستایی در استان مرکزی مربوطه به بخش کشاورزی است و از میان یک هزار و ۱۸۶ طرحی که تسهیلات دریافت کرده اند، بیش از ۹۰۰ طرح مرتبط با این بخش بوده است.

آبایی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده اشتغال روستایی در استان مرکزی، ۳۶۹ فقره وام مربوط به متقاضیانی است که تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و… بوده اند که در این حوزه نیز بیشتر تسهیلات پرداخت شده مربوط به طرح‌های کشاورزی بوده است. سال گذشته نیز در حوزه اشتغال این اقشار، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: حدود ۷۰۰ مورد از این تسهیلات برای راه اندازی مشاغل جدید پرداخت شده و حدود ۶۰۰ فقره نیز به منظور توسعه و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی روستایی اختصاص یافته است.

درج دیدگاه