پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تسهیلات با نرخ بهره بالای ۳۱ درصد بزرگترین مانع بخش تولید است

یک کارشناس اقتصادی اعتبارات و تسهیلات مالی با نرخ بالای ۳۱ درصد را یکی از بزرگترین موانع پیش روی بخش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد. سید مصطفی امیر واقفی در پاسخ به این سوال که شما چه زیرساخت ها و لازمه هایی را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری می دانید، به […]

یک کارشناس اقتصادی اعتبارات و تسهیلات مالی با نرخ بالای ۳۱ درصد را یکی از بزرگترین موانع پیش روی بخش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

سید مصطفی امیر واقفی در پاسخ به این سوال که شما چه زیرساخت ها و لازمه هایی را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری می دانید، به تهیه مواد اولیه اشاره کرد و گفت: اکنون تولیدکنندگان در این زمینه با موانع و چالش های فراوانی روبرو هستند و آنها بدون برطرف شدن این موانع به سختی می توانند به تولید بپردازند.

وی با تاکید بر نقش تولیدات داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تولید داخلی باید به جایی برسد که حرفی برای گفتن داشته باشد و از این طریق از میزان واردات کاسته شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش افزایش سطح کیفی کالاها در این کاهش وابستگی به واردات و ایجاد خودکفایی، بیان داشت: ایجاد تسهیلات مناسب برای تامین مواد اولیه علاوه بر اینکه به افزایش کیفیت کالاها منجر می شود، موجب کاهش قیمت تمام شده نیز خواهد شد.

وی گفت: اکنون یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی تسهیلات با نرخ بهره بالا است که گاهی به بالای ۳۱ درصد نیز می رسد.

امیر واقفی افزود: پیش از دریافت تسهیلات وعده نرخ بهره ۲۴ درصد را به ما می دهند، اما در عمل با نرخ بهره بالای ۳۱ درصد مواجه می شویم.

این کارشناس اقتصادی بخش تولید و تعاون، با بیان اینکه قیمت های محصولات باید واقعی باشد، خواستار رسیدگی به این موضوع و نیز ارائه تسهیلات با نرخ بهره پایین شد.

وی بر تشکیل کمیته ای که به صورت روزانه عمل کرده و به موارد مورد نظر تولیدکنندگان رسیدگی کند، تاکید کرد.

امیر واقفی گفت: تولید کنندگان با مشکلات دیگری از قبیل روندهای کاری اجرایی سخت گیرانه روبرو اند و باید تمهیداتی بیندیشیم تا این سازو کارها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: این موضوع چرخه تولید را بیش از گذشته به حرکت در خواهد آورد و در نتیجه به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کمک می شود.

درج دیدگاه