شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تسهیلات به بخش صنعت رسید

رستمی تسهیلات اشتغال روستایی و طرح های کارورزی آموزشی را از جمله طرح‌های اشتغالزا دانست که ظرفیت ورود بیشتر سرمایه‌گذاران را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان برای تامین منابع سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین محسن رستمی اظهار داشت: برای تامین منابع سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش از محل طرح فراگیر ۴۵۰ میلیارد تومان سهمیه به بخش صنعت استان اختصاص داده شد.

وی افزود: در زمینه کاهش نرخ سود این تسهیلات هم با بانک‌های عامل قراردادی به میزان ۵۵ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری منعقد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمک‌های فنی و اعتباری توجیه‌پذیری طرح را افزایش داده و کمکی به واحدهای تولیدی است، گفت: این قرارداد با بانک‌های صنعت و معدن، ملی، سپه، ملت، صادرات، تجارت، رفاه و توسعه تعاون منعقد شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات روستایی هم به عنوان یکی از منابع ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و در نواحی صنعتی و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر است که نرخ سود آن در مناطق مرزی چهار درصد و سایر مناطق ۶ درصد است.

رستمی بیان داشت: افراد سرمایه‌گذار در مناطق روستایی و واحدهای صنعتی نظیر دالاهو، ثلاث، جوانرود، گیلانغرب و صحنه که ناحیه صنعتی دارند می‌توانند با اخذ مجوز و درخواست تسهیلات از محل این منابع ضمن مراجعه به سازمان صنعت معدن وتجارت اقدام لازم را به عمل آورند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات گفت: این طرح ها طبق اولویت ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند و تا کنون تعدادی از طرح های مذکور تصویب و به مرحله اجرا رسیده، که هم اکنون نیز منتظر سرمایه گذاران جدید هستیم.

رستمی تسهیلات اشتغال روستایی و طرح های کارورزی آموزشی را از جمله طرح‌های اشتغالزا دانست که ظرفیت ورود بیشتر سرمایه‌گذاران را دارد.

درج دیدگاه