پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

تعاونی های خراسان جنوبی چقدر تسهیلات دریافت کردند

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تصویب اعطای ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات ۴ تا ۶ درصد به ۵۶ تعاونی روستایی استان از منابع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی و عشایری خبر داد.

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تصویب اعطای  ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات ۴ تا ۶ درصد به ۵۶ تعاونی روستایی استان  از منابع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، حسن سروری شامگاه یکشنبه در بازدید از تعاونی‌های استان روند معرفی و تصویب طرح‌های تعاونی در استان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در اعطای تسهیلات به روستاییان و عشایر شرکت‌های تعاونی روستایی در اولویت پرداخت هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح “روستا تعاون” در استان از برگزاری ۲۰۰۰ نفر ساعت آموزش با رویکرد تسهیل‌گری و مداخلات توسعه‌ای و با هدف توسعه اقتصاد مردم محور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶ تعاونی در روستاهای استان تشکیل شده و برنامه امسال طرح “روستا تعاون” تشکیل و احیای ۹۷ تعاونی دیگر است.

سروری با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌توان با توزیع منابع مالی به اشتغال پایدار رسید افزود: توانمندسازی و استفاده از منابع خرد مردمی و در کنار آن تزریق منابع ارزان قیمت در توسعه و تقویت اشتغال روستایی موثر است.

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای استان به‌صورت پایلوت در قالب طرح “روستا تعاونی “عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهت رونق بخش تعاون و مشارکت مردم در اقتصاد نیازمند توجه به رویکرد دارایی مبنا واستفاده از منابع و سرمایه‌های مردمی در اقتصاد هستیم خواستار توجه و ایجاد فرهنگ مناسب جهت حضور آحاد مردم در سرمایه‌گذاری و مشارکت در اقتصاد شد.

سروری با اشاره به پیش‌بینی سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد در برنامه ششم توسعه، تجمیع سرمایه‌های خرد از طریق بخش تعاون و تزریق هدفمند منابع بانکی ارزان قیمت بانکی به طرح‌های دارای اولویت اقتصادی می‌تواند جهش خوبی در ایجاد بنگاه‌های خرد و متوسط و تحقق سهم بخش تعاون را میسر کند.

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی همکاری و مشارکت نظام بانکی را در این عرصه موثر توصیف و اظهار امیدواری کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی تولید آن در روستا و توجه به برطرف کردن مسائل و مشکلات روستاییان و صنعتی‌سازی روستاها مورد توجه  بیشتر قرار گیرد.

وی برگزاری دوره های آموزشی وتورهای ترویجی وکارگاههای مهارتی مورد نیاز جامعه روستایی را از مهمترین برنامه های سال ۹۷ تعاون استان برشمرد.

درج دیدگاه