شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تسهیلات روستایی در سمنان ۵۰۳ شغل ایجاد کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : پرداخت ۵۱۹ میلیارد ریال به ۱۴۲ طرح روستایی به ایجاد ۵۰۳ شغل منجر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : پرداخت ۵۱۹ میلیارد ریال به ۱۴۲ طرح روستایی به ایجاد ۵۰۳ شغل منجر شد.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان افزود: تاکنون ۱۴۲ طرح ۵۱۹ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند که با ایجاد ۵۰۳ فرصت شغلی همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۲ طرح با ۷۸۸ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال تسهیلات با تعهد ایجاد ۶۹۵ فرصت شغلی در بانک ها به انعقاد قراداد انجامیده است.  از مجموع ۴۳۶ طرح ارسال شده به بانک های عامل استان سمنان ۲۰۲ طرح اشتغال روستایی با میزان تسهیلات یکهزار و ۲۳۳ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال با اشتغال یکهزار و ۴۱ نفر مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: سمنان در ارایه تسهیلات اشتغال روستایی در بخش انعقاد قرارداد، رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داد. سهم اعتبارات اشتغال روستایی استان امسال ۹۲۴ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد : تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد و با شرط اجرای طرح ظرف ۲ سال با یک سال تنفس و ۶ سال بازپرداخت در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد فرصت شغلی ارایه می‌شود.

به گفته غنیان، شناسایی فرصت ها و ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی یکی از راهکارهای کاهش مهاجرت روستاییان در استان سمنان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطر نشان کرد : این تسهیلات به رسته های اولویت دار همچون بخش کشاورزی، فرآوری مواد معدنی و گردشگری ارایه می شود.

نرخ بیکاری بهار ۹۷ در استان سمنان ۷.۱ درصد در رتبه دومین استان با کمترین نرخ بیکاری است. براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۲۸۴ روستای استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان زندگی می کنند.

درج دیدگاه