پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تسهیلات مشاغل خانگی تقویت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود گفت: تقویت تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان در دستور کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود گفت: تقویت تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان در دستور کار است.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی یکی از مهم‌ترین وظایف دولت در سال ۹۷ است اظهار داشت: توسعه و تقویت مشاغل خانگی در اولویت نخست دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای توسعه مشاغل خانگی پرداخت می‌شود افزود: با توجه به سهمیه‌های مشخص هر منطقه در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان شاهرود رتبه نخست را با پرداخت ۵۰ درصد از سهمیه مربوط به این بخش به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال و رکود اقتصادی مهم‌ترین چال دولت است اذعان کرد: ایجاد ۱۰ هزار و ۵۳۵ فرصت شغلی جدید در استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است و باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این میزان از اشتغال تا پایان سال ۹۷ اقدامات مؤثر را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه استان سمنان در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ظرفیت‌های مهمی را برای ایجاد اشتغال دارد تصریح کرد: طرح‌های مهم اشتغال‌زایی باید با توجه به ظرفیت هر شهرستان معرفی شود.

غنیان نیازسنجی و احصاء ظرفیت‌های موجود در هر منطقه را در دستور کار دانست و گفت: ۱۶ طرح اشتغال فراگیر به کمیته فنی کارگروه اشتغال استان سمنان ارسال‌شده است که درنهایت با ۳ طرح موافقت شده است.

وی از پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این طرح‌ها ۲۸۴ شغل جدید در استان سمنان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این استان در جایگاه خوبی در حوزه کاهش نرخ بیکاری قرار دارد یادآور شد: همکاری و هماهنگی مدیران اجرایی و اقتصادی استان سمنان برای ایجاد فرصت‌های شغلی در دستور کار قرار گیرد.

درج دیدگاه