جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای کسب‌ و کارهای نوپا

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزارتخانه برای توسعه کسب و کارهای بخش سلامت در حوزه IT خبرداد و گفت: در وزارت ارتباطات با ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه، آماده ارائه تسهیلات در این حوزه هستیم. به گزارش تعاون آنلاین به نقل از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، نصرالله جهانگرد، در نشست هم‌اندیشی […]

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزارتخانه برای توسعه کسب و کارهای بخش سلامت در حوزه IT خبرداد و گفت: در وزارت ارتباطات با ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه، آماده ارائه تسهیلات در این حوزه هستیم.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، نصرالله جهانگرد، در نشست هم‌اندیشی کسب و کارهای نوپای حوزه سلامت در وزارت بهداشت با اشاره به جوان بودن و تازگی فعالیت کسب و کارهای نوین در کشور افزود: تعامل و گفت‌وگوی سازنده می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کند.

دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات افزود: مسئله فعالیت در حوزه فناوری های الکترونیک در دنیای سلامت، حریم خصوصی است. فهرستی از مشکلات و موانع بخش سلامت در حوزه IT که افزون بر مشکلات و موانع عمومی است با همکاری سایر بخش‌های دخیل از جمله کسب و کارهای نوپا باید تهیه شود و ما در وزارت ارتباطات نهایت همکاری را برای رفع این مسائل خواهیم داشت.

جهانگرد با پرداختن به مضیقه مالی دولت گفت: دولت در بحث استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری مناسبی کرده است و از آنها حمایت می‌کند.

سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت نیز در این نشست با اشاره به پانزدهمین نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در حضور رئیس جمهوری افزود: در این جلسه مقرر شد، کارگروهی برای ساماندهی فعالیت کسب و کارهای نوپا تشکیل شود و اعلام شد که عزم وزارت بهداشت در این زمینه جدی است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: فلسفه برگزاری این جلسه شنیدن ‌نظرات فعالان کسب و کارهای نوپای فعال حوزه سلامت در راستای بهبود عملکرد نظام سلامت است.

رئیس شورای فرهنگ سلامت خطاب به فعالان کسب و کارهای نوپا در حوزه سلامت گفت: قطعا شما می‌پسندید که مجوز داشته باشید و در یک چارچوب مشخص و نظام‌مند و بدون موانع قانونی و اداری فعالیت کنید و ما به دنبال تضمین امنیت اطلاعات و حریم خصوصی مردم و امنیت حرفه‌ای شما هستیم.

ایازی تشکیل کمیسیون مشترک کسب و کارهای نوپا و ارتباط مستقر آنها با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و پیگیری و حضور فعالان و صاحبنظران در آن کمیسیون را خواستار شد.

سید محمود تارا، رئیس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت جزییاتی در زمینه اخذ مجوز از وزارت بهداشت و ضرورت امنیت اطلاعات بیماران را بیان کرد و راهکارهایی در خصوص استفاده از پایگاه‌های داده وزارت بهداشت، موانع موجود و اتخاذ تدابیر لازم برای همکاری گسترده با کسب و کارهای نوپا را بیان کرد.

درج دیدگاه