شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تشریح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی

آغاز یک فعالیت اقتصادی، نیازمند شناسایی دقیق بازار از سوی فرد متقاضی است و متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی در صورت شناسایی دقیق بازار می‌توانند با آورده‌ کمتری کار را شروع کنند و برای توسعه شغل خود، در صورت لزوم تسهیلات دریافت کنند. بخش قابل توجهی از ضرر و زیان فعالین مشاغل خانگی، به عدم شناخت کافی از بازار برمی گردد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد .

به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی  در گفت و گو با شبکه خبر،  شناسایی بازار را یکی از مهم ترین اقدامات لازم  پیش از راه اندازی مشاغل خانگی دانست.

وی تأکید کرد: آغاز یک فعالیت اقتصادی، نیازمند شناسایی دقیق بازار از سوی فرد متقاضی است و متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی در صورت شناسایی دقیق بازار می‌توانند با آورده‌ کمتری کار را شروع کنند و برای توسعه شغل خود، در صورت لزوم تسهیلات دریافت کنند. بخش قابل توجهی از ضرر و زیان فعالین مشاغل خانگی، به عدم شناخت کافی از بازار برمی گردد.

متقاضیان باید  دانش و مهارت کافی را  در حوزه مربوطه داشته باشند  و چنانچه دانش کافی ندارد، پیش از راه‌اندازی فعالیت مربوطه به دنبال کسب مهارت باشند؛ بنابراین دانش و مهارت مقدمه راه‌اندازی کسب و کار است. متقاضیان قبل از ثبت نام باید آموزش های اولیه و گواهی مهارت در رشته مورد نظر را داشته باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی به دنبال توانمندسازی متقاضیان و فعالین مشاغل خانگی  هستیم و در این راستا اقداماتی نظیر راهنمایی، هدایت، مشاوره‌ و استعدادیابی برای متقاضیان انجام شده و در صورت نیاز، آموزش‌های تکمیلی لازم به این افراد ارائه خواهد شد و جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر ، این وظیفه را بر عهده دارد.

درج دیدگاه