شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تشکل های کارگری استان مرکزی باید تقویت شوند

آخرین جزئیات وآمار بیمه کارگران ساختمانی

آبایی عنوان کرد: ۶۰ درصد از جامعه کارگری این استان حداقل بگیر هستند که نیاز است مسائل معیشتی آنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

موضوع کارگر از مسائل مهم استان مرکزی است چون چهارمین قطب صنعت کشور است و در سال گذشته بیشترین تلاش ها در حل و فصل موضوعات کارگری به کار گرفته شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در نشست با روسای شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در اراک گفت: محمد تقی آبایی افزود: هر سال در ماه های بهمن و اسفند واحدهای تولیدی تعدیل نیرو دارند اما اسفند ماه پارسال ورودی درخواست های بیمه بیکاری استان مرکزی نسبت به مشابه گذشته کاهش داشت و در فروردین ماه امسال نیز مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش حدود هفت درصدی را نشان داد.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی با وجود همه مشکلات در پنج سال گذشته با هفت و هفت دهم درصد، پایین ترین نرخ در کشور بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شمار شرکت های دارای حقوق معوق این استان پارسال به ۸۷ شرکت رسید اما این تعداد اکنون به ۶۹ شرکت کاهش یافته است که بیانگر وضعیت روبه بهبود در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

آبایی عنوان کرد: ۶۰ درصد از جامعه کارگری این استان حداقل بگیر هستند که نیاز است مسائل معیشتی آنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مسائل و مشکلات جامعه کارگری دارد و از سال ۹۳ تاکنون حقوق کارگران بیش از نرخ تورم افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکری افزود: نرخ تورم کشور در پایان سال گذسته ۹ درصد اعلام شد اما حقوق کارگران در سال جاری ۱۹ و نیم درصد افزایش یافته است.

آبایی  تصریح کرد:شمار تشکل های کارگری موجود در استان مرکزی در شان جمعیت بالای کارگری این استان نیست و انتظار است به صورت اصولی تقویت شود.

 

 

درج دیدگاه