جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مدیرصندوق بازنشستگی استان بوشهر خبر داد:

تشکیل تعاونی‌های بازنشستگان

مدیرصندوق بازنشستگی استان بوشهر درجلسه هم‌اندیشی رؤسای کانون‌های بازنشستگی اظهار کرد: باهدف تقویت بنیه مالی بازنشستگان وتأسیس شرکت‌های تعاونی درسطح کشور، استفاده از دانش و تجربیات آنان در دستورکارصندوق بازنشستگی کشوری قرارگرفته است.

داریوش کشتکار افزود: هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش این صندوق هستند که در عضویت کانون‌های بازنشستگی قرار دارند و کانون‌ها می‌توانند با شناسایی اعضای فعال و علاقمند به انجام کارهای گروهی، نسبت به تاسیس شرکت‌های تعاونی در بخش‌های مختلف اقدام نمایند تا ضمن توانمندسازی وضعیت معیشتی آنان، زمینه اشتغال فرزندانشان نیز فراهم شود.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش بوشهر، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیغام در این جلسه تصریح کرد: صندوق وام ضروری کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان، تا پایان آذرماه ۹۵ مبلغ یک میلیارد و۶۱ میلیون تومان به اعضای خود وام ضروری پرداخت نموده است.

عالی‌بازدار با بیان این که ایجاد شرکت‌های تعاونی اقدام خوبی است و باید با کمک و پشتیبانی مالی دولت همراه باشد، اضافه کرد: وام پرداختی به بازنشستگان علاوه بر تسهیلاتی است که سالیانه توسط صندوق بازنشستگی کشوری به آنان پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست ضمن برشمردن اقدامات رفاهی انجام شده، گفت: کانون دارای دو صندوق پس‌انداز قرض‌الحسنه است که یکی مشترک و مربوط به شاغلین و بازنشستگان بوده و دیگری مختص بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

محمدمهدی خوشابی افزود: تاکنون یک هزار ۴۰۰ نفر از اعضای این صندوق طی چند سال گذشته، دو میلیارد تومان وام با کارمزد ۵ درصد دریافت نموده‌اند.

وی ادامه داد: هرساله حداقل ۲ نوبت کالاهای مختلف یا کارت هدیه از محل کارمزد وصولی خریداری و به اعضای کانون تحویل می‌گردد.

در ادامه این نشست، همچنین سایر رؤسای کانون‌های بازنشستگی، از عدم همکاری مدیران ادارات کل ذی‌ربط گلایه‌مند بودند که با کانون بازنشستگان زیرمجموعه خود، مساعدت و همیاری ننموده‌اند.

برزو هژبریان، رئیس کانون بازنشستگان اداره کل مسکن و شهرسازی استان، یکی از معترضین بود که گفت: طی چند سال اخیر پیگیر گرفتن زمین مناسب برای ساخت مسکن برای بازنشستگان تحت پوشش خود هستیم، اما علی‌رغم دیدارهای حضوری و نامه‌نگاری‌های متعدد، تاکنون موفق به اخذ زمین مورد نیاز نشده‌ایم.

یکی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی و روزنامه‌نگاران استان اظهار داشت: تشکیل شرکت‌های تعاونی اعتباری، توزیعی، مسکن، بهداشت و درمان و… زمانی موثر و ثمربخش خواهد بود که به صورت اتحادیه‌های استانی وکشوری ایجاد گردیده و از تسهیلات بانک توسعه تعاون و نیز  ابنیه و ماشین‌آلات مورد نیاز به صورت اجاره و واگذاری خدمات کلیه دستگاه‌های اجرایی از طریق برون‌سپاری کارهایی که هم‌اکنون به پیمانکاران داده می‌شود، استفاده نمایند.

حسین حشمتی خاطرنشان کرد: این موارد با توجه به پیش‌بینی‌ها و راهکارهای قانونی که در قوانین موضوعه وجود دارد انجام شدنی نیست.

وی یادآوری نمود: در سال ۱۳۷۸ شیوه‌نامه اجرایی تاسیس شرکت‌های تعاونی را با توجه به قوانین وآئین‌نامه‌های مربوطه به صندوق بازنشستگی کشوری و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وقت ارسال کردیم، اما پاسخی دریافت نشد.

 

درج دیدگاه