جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تشکیل تعاونی بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تلاش می‌کنیم تا از راه‌هایی همچون تشکیل تعاونی ها و یا استفاده از توان سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق محروم فراهم کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تلاش می‌کنیم تا از راه‌هایی همچون تشکیل تعاونی ها و یا استفاده از توان سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق محروم فراهم کنیم.

به گزارش تعاون آملاین، عباس علیزاده در خصوص برنامه‌های این اداره کل در جهت توسعه مشاغل خانگی گفت: مطابق پیش بینی های صورت گرفته، امسال بیش از ۲ هزار و ۶۲۴ مجوز در قالب مشاغل خانگی صادر کردیم. طرح کارورزی را نیز در دست اجرا داریم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آمار خوبی در این زمینه ارائه دهیم.

وی در خصوص اقدامات اشتغالزایی اداره کل تعاون در مناطق محروم خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در مناطق محروم مستلزم شناسایی ظرفیت‌های موجود و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است که باید با همکاری همه دستگاه ها صورت بگیرد. ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا از راه هایی همچون تشکیل تعاونی ها و یا استفاده از توان سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق محروم فراهم کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال با ظرفیت‌های دانش بنیان و فناوری های نوآورانه یکی از سیاست‌های دولت است تصریح‌ کرد: این مجموعه‌ها را می‌توان به تعاونی و غیرتعاونی تقسیم کرد. ارتباط ما با دانشگاه ها بسیار نزدیک است و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم. در حال حاضر بیش از ۵ شرکت دانش بنیان فعال در گیلان داریم و تشکیل این شرکت ها در برنامه‌های کاری ما لحاظ شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اغلب فرآیند اداری تشکیل شرکت‌های تعاونی نیز بصورت الکترونیکی انجام می شود افزود: در حال راه اندازی میز خدمت برای کاهش مراجعات مردمی هستیم. در برخی بخش‌ها همچون روابط کار هنوز زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک وجود ندارد اما تا جاییکه ممکن باشد، سیاست ما ارائه خدمات الکترونیک و جلوگیری از مراجعات حضوری است.

وی گفت: ما به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم و لازم است در این مسیر دستگاه های اجرایی یاری دهنده ما باشند و برای به حداقل رساندن انحراف تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.

علیزاده افزود: اشتغالزایی یکی از ابزار ایجاد رفاه اجتماعی است. تلاش ما بر این است تا در کمترین زمان ممکن از ظرفیت های موجود در استان برای ایجاد مشاغل پایدار بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از جامعه کارگری نیز از جمله وظایف ما محسوب می‌شود و خدمات متنوعی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهیم . از جمله برنامه‌هایی که برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین قشر کارگر و خانواده‌های آن ها در برنامه داریم، برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی است.

درج دیدگاه