سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

تشکیل تعاونی های توسعه وعمران شهرستانی، بستر ساز انجام فعالیت های اقتصادی است

تعاون آنلاین – فرماندار فراشبند گفت:تشکیل تعاونی های توسعه وعمران شهرستانی یک ضرورت و نیاز برای شهرستان و بستر ساز انجام فعالیت های اقتصادی است.

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با محوریت تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان با حضور فرماندار،معاون فرمانداری،بخشدار بخش مرکزی و دهیاران،شورای شهر و روسا و مسئولین روابط عمومی ادارات، سرمایه گذاران،نیک اندیشان و جمعی از خیرین در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
در این نشست محسن پورزارعی فرماندار فراشبند با بیان اینکه تشکیل تعاونی های توسعه وعمران شهرستانی یک ضرورت و نیاز برای شهرستان و بستر ساز انجام فعالیت های اقتصادی است ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ دوﻟﺖ جهت واﮔﺬاری اﻣﻮر ﺑﻪ ﻣﺮدم، ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻌﺎوﻧﯽﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻤﺮان ﯾﮑﯽ از راھﮑﺎرھﺎی اﺳﺎﺳﯽ جهت ﺗﺤﻮل اﻗﺘﺼﺎدی و اﺷﺘﻐﺎل در شهرستان اﺳﺖ . وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مناسب در راستای تحقق اهداف، برنامه‌ها، مزیت‌ها و فعالیت‌های این شرکت تعاونی؛از بخشداران، روسای ادارات، نهادها، سازمان‌ها، دهیاران، شهردار و شورای شهر خواستند اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فراشبند نیز با اشاره به نقش تعاونی ها در کاهش فقر و ایجاد عدالت اجتماعی، اظهار داشت:  شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، حسب ماده یک قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی مصوب مجلس شورای اسلامی‌، به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت زا) بودن آن،امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، تشکیل می‌شوند که مورد تایید و حمایت سه قانون تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خواهند بود.
به گزارش استانداری فارس، رفعت پناه هدف اصلی از تشکیل تعاونی های توسعه و عمران را در شهرستان اشتغالزایی، واگذاری پروژه های عمرانی به تعاونی، تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به طرح‌های اشتغالزا،اخذ تسهیلات، بسترسازی و ورود مردم در فعالیت‌های اقتصادی ، کمک به خودکفایی و تقویت بنیه اقتصادی شهرستان و… ذکر کردند و خواستار همکاری معتمدین و سرمایه گذاران شهرستان جهت عضویت در تعاونی و خرید سهام و ترویج فرهنگ توسعه و تعاون برای عموم مردم شدند.
در ادامه  چراغی و اسماعیلی از اعضای هیات موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیز ضمن اشاره به مزایای تشکیل شرکت تعاونی مذکور در شهرستان افزودند : سرمایه اولیه مورد نیاز جهت ثبت تعاونی مبلغ سیصد میلیون تومان است که تمامی افراد متولد ، ساکن یا شاغل در شهرستان می توانند در این تعاونی عضویت داشته و با خرید سهام به میزان حداقل بیست هزارتومان و حداکثر یک ونیم میلیون تومان در سود و زیان شرکت سهیم شوند.
لازم به ذکر است حوزه فعالیت شرکت تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان و در زمینه های کشاورزی، صنعت، خدمات، عمرانی، تملیک اراضی و کارخانجات و معادن می باشد که با توجه به سیاست های شرکت و تصمیم هیات مدیره و مجمع تعاونی می توانند در بخش های مذکور ورود و اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت نماید.

درج دیدگاه