پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تصمیمات مهم برای تعاونی‌ها در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به بازگشت ۹۰ شرکت تعاونی غیرفعال به چرخه اقتصادی از روند رو به رشد فعالیت تعاونی‌ها خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به بازگشت ۹۰ شرکت تعاونی غیرفعال به چرخه اقتصادی از روند رو به رشد فعالیت تعاونی‌ها خبر داد.

چند تعاونی تازه در اردبیل تاسیس شد؟

به گزارش تعاون‌آنلاین، قاسم رحیمی گفت: در حال حاضر ۱۷۹۴ تعاونی با ۹۹ هزار و ۳۸۶ نفر عضو در استان اردبیل فعالیت دارند که در مقایسه با جمعیت استان رقم قابل توجهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: تعاونی‌ها در ۱۴ رشته از جمله اقتصادی، فرهنگی، خدماتی، کشاورزی، صنعت و معدن و بازرگانی فعالیت دارند.

وی با بیان این که جهت توسعه ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی اعطا شده است، افزود: در جذب تسهیلات اشتغال روستایی در طرح روستا تعاون، استان اردبیل توانسته رتبه نخست کشوری را از آن خود کند.

رحیمی اظهار کرد: جهت توسعه فعالیت تعاونی‌ها ۷ راهبرد اتخاذ شده که شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی، تحکیم تعاملات شبکه ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تامین مشوق‌ها، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند اقتصادی و تعمیم نظارت بر تعاونی ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به اجرای ۴۹ برنامه راهبردی توسعه تعاونی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: نه تنها در فعال‌سازی تعاونی‌ها بلکه در بحث کیفی‌سازی خدمات نیز نظارت کامل داریم.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال مشارکت در صادرات از جمله تاکیدات ما است و شرکت‌های تعاونی استان بالغ بر ۴۰ میلیون دلار صادرات را به ثبت رسانده‌اند.

رحیمی شرکت‌های تعاونی را بازوهای اجرایی و عملیاتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: به ویژه با هدف خدمت‌رسانی به مردم تلاش ما بهبود کمی و کیفی فعالیت تعاونی‌ها است.

درج دیدگاه