پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تعاونگران رزن بخوانند/ آموزش رمز موفقیت تعاونی‌ها است

تعاونگران رزن بخوانند/ آموزش رمز موفقیت تعاونی‌ها است

رئیس اداره تعاون روستایی رزن از فعالیت ۳۲ تشکل با تعداد بیش از ۲۵ هزار عضو در شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: خدمات‌رسانی بهینه به روستاییان و اعضای شبکه تعاون روستایی و بهره‌گیری از امکانات موجود در راستای نیل به رفاه اجتماعی و توسعه پایدار در سطح روستاها و شهرها از اهداف سازمان تعاون روستایی است.

رئیس اداره تعاون روستایی رزن از فعالیت ۳۲ تشکل با تعداد بیش از ۲۵ هزار عضو در  شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: خدمات‌رسانی بهینه به روستاییان و اعضای شبکه تعاون روستایی و بهره‌گیری از امکانات موجود در راستای نیل به رفاه اجتماعی و توسعه پایدار در سطح روستاها و شهرها از اهداف سازمان تعاون روستایی است.

به گزارش تعاون آنلاین،  رضا وثاقتی گفت: زمینه‌سازی در رشد فرهنگ کارگروهی در بین کشاورزان، افزایش دانش فنی کشاورزان، کمک در اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی از جمله یکپارچه‌سازی اراضی، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، خرید و بازاریابی محصولات تولیدی، خرید تضمینی غلات، تهیه و توزیع نهاده‌های مورد نیاز از مهمترین اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.

توزیع ۴۶ هزار تن نهاده‌های دامی

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن درباره توزیع نهاده‌های دامی نیز عنوان کرد: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی بین دامداران شهرستان رزن توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی و روستایی به منظور کوتاه کردن دست واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات به صورت توافقی خریداری شده است.

وثاقتی با تاکید بر اینکه شبکه تعاون روستایی به عنوان بازوی اجرایی جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی محسوب می‌شود گفت: در سال جاری ۱۵ هزار تن انواع کود و سم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است. در راستای تامین بذر کشاورزان و حمایت از آنها بیش از ۲۰ تن انواع بذر کلزا و نخود در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۳ میلیون لیتر مواد سوختی

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن افزود: در ۱۰ ماهه سال ۱۳ میلیون لیتر مواد سوختی مورد نیاز بین خانوارهای روستایی در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی از توزیع ۱۰ هزار تن آرد خانه‌پزی و نانوایی بین اهالی این روستاها خبر داد و گفت : توزیع آرد خانه‌پزی در راستای خدمت‌رسانی به روستاهای فاقد نانوایی انجام گرفته است.همچنین ۲ هزار تن شیر از دامداران رزن خریداری شده است.

وثاقتی در ادامه آموزش را از جمله شاخص‌های موفقیت شبکه تعاون روستایی رزن برشمرد و گفت: تعاونی روستایی در راستای بهره‌برداری مطلوب از زمان، با بسیج نیرو و امکانات موجود سعی داشته کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مناسبی برای اعضای تعاونی‌ها برگزار کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ مورد حسابرسی آسیب‌شناسی و برگزاری مجامع عمومی تعاون روستایی در تعاونی شهرستان رزن انجام شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی رزن از عضویت یک‌هزار و ۱۶۵ نفر در انجمن صنفی کشاورزان خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های مهم افزایش تولید محصولات کشاورزی و تولید بهینه، اجرای طرح‌های خاکورزی حفاظتی و سمپاشی مزارع گندم و سایر محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی رزن اجرا شده است، در ادامه از اخذ بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و اعتبارات از بانک‌ها و صندوق حمایت از توسعه کشاورزی خبر داد. ایجاد فروشگاه‌های مصرف زنجیره‌ای در شهرستان از دیگر اقدامات شبکه تعاون روستایی برای ارائه خدمت به روستاییان است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف شبکه تعاون روستایی شهرستان رزن توزیع سبد کالا برای اقشار محروم جامعه است خاطرنشان کرد: در این راستا توزیع سبد کالا به ارزش بیش از ۹۰ میلیون ریال به جامعه هدف توزیع شده است.

درج دیدگاه