پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تعاونی‌های چهارمحال و بختیاری به ۳۰ میلیون دلار رسید

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان چهار محال و بختیاری گفت: در سال گذشته تعاونی های این استان نزدیک به ۳۰ میلیون دلار کالا صادر کردند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان چهار محال و بختیاری گفت: در سال گذشته تعاونی‌های این استان نزدیک به ۳۰ میلیون دلار کالا صادر کردند.

پرداخت ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در چهار محال بختیاری

تیمور باقری در گفتگو با تعاون آنلاین درباره مقاصد صادراتی این تعاونی‌ها توضیح داد: کشورهایی مانند ترکیه و حاشیه خلیج فارس جزو مقاصد صادراتی استان ما محسوب می شوند.

او در ادامه این مطلب ادامه داد: برخی از تعاونی‌های استان در زمینه تولید انواع محصولات توانسته اند هم در بازارهای داخلی و هم بازارهای جهانی به موفقیت هایی دست یابند به طوری در بخش کشاورزی شاهد صادرات محصول بادام استان و در زمینه تعاونی های صنعتی نیز شاهد صادرات محصولات روی و دستگاه های تولید بتون و … هستیم.

وی با اشاره به اینکه امکان ایجاد شرایط بهتر برای تعاونی ها فراهم است، گفت: فعالیت در قالب تعاونی موجب هم افزایی اجتماعی و اقتصادی می‌شود و می توان با همفکری سرمایه‌های کوچک و اندک را تجمیع کرد و با همکاری اعضا کارهای بزرگ انجام داد. هنگامی که کنار هم باشیم و گروهی کار کنیم می توان به موفقیت های بزرگ دست یافت. استان چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل های فراوانی است و می توان با تشکیل تعاونی و همکاری گروهی شرایط اقتصادی و اجتماعی را تغییر داد.

وی با اشاره اینکه مدیریت کلان اقتصادی باید برای بهبود وضعیت تعاونی‌ها برنامه ریزی کند، اضافه کرد: سیاست گذاری کلان کشور باید بر پایه تقویت تعاونی ها برنامه ریزی شود بنابراین این دولت و سازمان های متولی درخواست داریم که نسبت به تقویت این بخش مهم از اقتصاد اهتمام ورزند.

به گفته وی تعاون یکی از مهمترین بخش های اقتصاد کشور محسوب می شود که دولت باید به این بخش و همچنین بخش خصوصی توجه جدی کند.

وی تاکید کرد:در سال های گذشته تعاون در بخش های دیگر ادغام شده و اکنون به صورت یک معاونت در وزارتخانه درآمده که پیشنهاد می شود به این بخش امکانات و خدمات بیشتری ارائه شود تا شاهد بالندگی این بخش مهم باشیم.

باقری با اشاره به اینکه فعالیت در قالب تعاونی می تواند منجر به اشتغالزایی و رونق اقتصاد شود، اضافه کرد: ایجاد شغل از طریق تشکیل تعاونی‌ها با هزینه های کمتری روبروست و شغل هایی که در این راستا ایجاد می شود ماندگاری بالاتری را دارا هستند اما این مزیت مهم هنوز از سوی سیاستگذاران و دست اندرکاران مورد توجه قرار نگرفته است.

درج دیدگاه