جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تعاونی‌ها اقتصاد انسانی را جایگزین انسان اقتصادی کرده‌اند

ایجاد 66 تعاونی با 733 فرصت شغلی در همدان

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه تعاونی‌ها اقتصاد انسانی را جایگزین انسان اقتصادی کرده‌اند، گفت: تعاونی ها با گسترش اشتغالزایی به کاهش شکاف اقتصادی کمک می کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه تعاونی‌ها اقتصاد انسانی را جایگزین انسان اقتصادی کرده‌اند، گفت: تعاونی ها با گسترش اشتغالزایی به کاهش شکاف اقتصادی کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان صبح شنبه در جمع مدیران و کارشناسان حوزه تعاون استان همدان گفت:تعاون و همیاری اقتصادی مردمی ترین و اجتماعی ترین بخش اقتصاد است که توسعه ثروت را تابع مستقیم نیروی انسانی قرار می دهد و با رویکردهای توانمندسازی اعضا می تواند همه شهروندان را متناسب با توان و قدرت خرید آنها وارد فرایندهای توسعه ثروت سازی کند.

وی افزود: تعاونی ها به‌ منظور اشتغالزایی، توسعه پایدار و فقرزدایی‌شکل گرفته‌ و اقتصاد انسانی را جایگزین انسان اقتصادی کرده اند.

توصیفیان اضافه کرد: تعاونی ها با گسترش اشتغالزایی می توانند به کاهش شکاف اقتصادی و اجتماعی کمک می کنند و در استقرار عدالت‌ اجتماعی‌ و یکپارچگی‌ جامع و حفظ بهداشت‌ و محیط زیست‌ برای‌ سلامتی‌ افراد جامعه‌ نقش‌ مهمی‌ دارند.

توصیفیان یادآورشد: تعاونی ها با کاهش‌ فاصله‌ طبقاتی‌در زمینه بهبود توسعه‌ مناسبات‌ انسانی‌ نقش‌ مثبتی‌ ایفا می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه عنوان کرد: مهمترین هدف و رویکرد در ترویج و گسترش تعاونی ها توانمندسازی اقشار کم درآمد جامعه است.

وی اظهار کرد: تعاونی‌ها سازمان های‌ تجاری‌ مردمی‌ هستند که‌ در همه‌ فعالیت های‌ اقتصادی‌ فعالیت‌ می‌کنند و برابری‌ منافع و خودمسئولیتی‌ از خصوصیات‌ ‌تعاونی ها است‌ که نشان‌ داده‌اند در شرایط مختلف‌ اجتماعی‌ و فرهنگی‌ نقش‌ مثبت‌ و اثرگذاری‌ دارند.

توصیفیان با اشاره به اینکه بخش تعاون با تجمیع سرمایه‌های‌ کوچک‌ در تعاونی ها می‌تواند به‌ توسعه‌ اقتصادی‌ اجتماعی‌ و فرهنگی‌ کمک‌ کند، افزود: افزایش‌ توان اقتصادی‌ خانواده‌ از ویژگی های‌ ‌ بخش‌ تعاون است.

درج دیدگاه