پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تعاونی‌ها در کدام بخش فعالیت بیشتری دارند؟

Four 3d puppets, making the round diagram. Object over white

در تیرماه سال جاری ۶۸ تعاونی در حوزه کشاورزی، شکار و جنگلداری در ایران تاسیس شد.

در تیرماه سال جاری ۶۸ تعاونی در حوزه کشاورزی، شکار و جنگلداری در ایران تاسیس شد.

به گزارش تعاون انلاین، بررسی‌ها نشان می دهد ، هنوز بخش کشاورزی جذاب ترین حوزه برای تعاونگران محسوب می شود، از این رو همواره بالاترین آمار تعاونی های تازه تاسیس به بخش کشاورزی در ایران اختصاص دارد .

البرز محمدی: بیش از نیمی از تعاونی‌های ایران تولیدی هستند/ تشکیل تعاونی تامین نیاز اولویت دارد

آمارهای ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی است هر چند تعداد تعاونی های تازه تاسیس در تیرماه با کاهش همراه بوده است اما با این حال میزان اشتغال تعاونی ها در تیرماه، اولین ماه تابستان سال ۱۳۹۸ با افزایش همراه بوده است .

در تیرماه به طور متوسط هر روز بیش از هفت تعاونی در کشور تشکیل شده است که در قیاس با دوره مشابه سال قبل کاهشی برابر با ۳۰ درصد را تجربه کرده است . با این حال تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در تعاونی ها در این دوره زمانی افزایشی چهار درصدی را شاهد است .

استان فارس بالاترین سهم را در تعاونی های تازه تشکیل ایران در اختیار دارد. در این استان تنها در یک ماه ۲۸ تعاونی با ۷۶۳ فرصت شغلی تشکیل شد.

پس از کشاورزی ، صنعت دومین بخش پر استقابل از سوی تعاونی‌های تازه تاسیس است. در تیرماه سال جاری ۵۵ تعاونی در حوزه صنعت تشکیل شده است که این تعداد تعاونی برای ۱۳۳۹ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی سومین بخش پرمخاطب تعاونی‌هاست. در ماه تیر ۲۴ تعاونی تازه تاسیس با ۵۷۸ فرصت شغلی جدید ، حیات خود را در اقتصاد ایران آغاز کرده اند.

بخش‌های پرمخاطب کنونی، در اقتصاد ایران دارای سهمی قابل توجه هستند با این حال پیش بینی‌ها نشان از آن دارد که اینده بازار کار ایران در اختیار بخش‌های دانش بنیان است، حمایت‌های ویژه‌ای از تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز در دستور کار قرار دارد .

درج دیدگاه