جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعاونی‌ها ظرفیت قابل توجهی برای توسعه اقتصاد شهری دارند

مدیر تعاون، اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعاونی ها ظرفیت قابل توجهی برای توسعه اقتصاد شهری دارند و در تلاشیم نقش آنها در این زمینه را پر رنگ تر کنیم. به گزارش تعاون آنلاین، علیرضا تیغ ساز با اشاره به نقش تعاونی ها در اقتصاد شهری، اظهار کرد: بی شک نقش تعاونی […]

مدیر تعاون، اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعاونی ها ظرفیت قابل توجهی برای توسعه اقتصاد شهری دارند و در تلاشیم نقش آنها در این زمینه را پر رنگ تر کنیم.

به گزارش تعاون آنلاین، علیرضا تیغ ساز با اشاره به نقش تعاونی ها در اقتصاد شهری، اظهار کرد: بی شک نقش تعاونی ها در اقتصاد شهری و توسعه آن، غیرقابل انکار است. تعاونی ها نیز همچون سایر واحد های صنعتی می توانند در توسعه و رونق اقتصاد شهری سهیم باشند.

 

وی افزود: بخش تعاون، مردمی ترین بخش اقتصاد در نظام های مختلف اقتصادی و مالی است و یکی از ابزار های تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه بخش تعاون در همه مناطق از جمله مناطق آزاد، مناطق شهری و مناطق روستایی است.

مدیر تعاون، اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به فعالیت گسترده تعاونی ها در کشور خاطر نشان کرد: تعاونی های زیادی در بخش های مختلف اقتصاد شهری فعالیت می کنند و فعالیت تعاونی ها در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی نمونه بارز آن است.

تیغ ساز اضافه کرد: در بسیاری از موارد اعضای تعاونی ها را طبقات پایین و متوسط جامعه شهری تشکیل می دهد و همین امر موجب ارتباط تنگاتنگ تعاونی ها با مردم و بدنه جامعه شهری می شود.

وی ادامه داد: تعاونی های مسکن و اصناف نقش مهمی در توسعه و عمران شهری دارند و در پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری های شهری که منجر به توسعه پایدار شهر می شود شرکت می کنند. همچنین تعاونی های مصرف و تامین نیاز اصناف نیز نوع دیگری از اصناف هستند که نقش چشمگیری در اقتصاد شهری دارند.

مدیر تعاون، اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان تعاونی های فعال را نماد های پویایی اقتصاد شهر دانست و تاکید کرد: تعاونی های خدماتی با ارائه خدمات متنوع در حوزه های مختلف نقش مهمی را در گردش پول در شهر ایفا می کنند و بخشی از اقتصاد شهری را تشکیل می دهند.

تیغ ساز یادآور شد: نقش تعاونی ها در اقتصاد شهری کمرنگ است اما سعی می کنیم با فراهم کردن بستر تشکیل تعاونی های مختلف نقش تعاونی ها در توسعه شهر را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل تعاونی جلب مشارکت مردم است، افزود: در تعاونی های مختلف بر سرمایه گذاری گروهی به جای سرمایه گذاری فردی تاکید می کنیم. اگر فعالیت های اقتصادی به صورت گروهی صورت بگیرد نتایج موفق تری را در پی خواهد داشت.

مدیر تعاون، اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تشکیل تعاونی ها موجب تبدیل سرمایه های خرد مردمی به سرمایه های کلان و افزایش قدرت سرمایه می شود. یکی از اصلی ترین مزایای تشکیل تعاونی ها در کشور، مشارکت آحاد مردم در طرح های اقتصادی است.

تیغ ساز اضافه کرد: تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی که از سال ۱۳۸۹ بر اساس قانون در هر شهرستان تشکیل شده است نقش قابل توجهی در جلب مشارکت های مردمی، حمایت های دولتی و تسهیلات بانکی برای توسعه کمی و کیفی اقتصاد شهری دارند.

درج دیدگاه