سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

تعاونی‌ها گوی رقابت را در صادرات غیر نفتی از سایر بخش‌ها ربودند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:کالا‌های غیر نفتی بیشترین سهم را در صادرات امسال تعاونی‌های استان به خود اختصاص دادند. به گزارش تعاون آنلاین، عباس رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۱ میلیون و ۱۶۴ هزار دلار صادرات از ۲۷ تعاونی استان به خارج از کشور انجام شد که بیشترین […]

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:کالا‌های غیر نفتی بیشترین سهم را در صادرات امسال تعاونی‌های استان به خود اختصاص دادند.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۱ میلیون و ۱۶۴ هزار دلار صادرات از ۲۷ تعاونی استان به خارج از کشور انجام شد که بیشترین این صادرات با ۸ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار مربوط به صادرات غیر نفتی همچون پنجره دو جداره، کیک و کلوچه، مواد پلاستیکی و غیره بوده است.

وی افزود: پس از مواد غیرنفتی، بیشترین صادرات امسال تعاونی‌های استان مربوط به صنایع دستی با ارزش ۴ میلیون و ۵۶ هزار دلار است.

رکنی گفت:سوخت، سنگ و مصالح ساختمانی، فرش دستباف، مرغ و جوجه شتر مرغ، خوراک دام و طیور،زعفران و مواد معدنی (سنگ بازالت) در رتبه‌های بعدی صادرات امسال تعاونی‌های خراسان جنوبی قرار دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: امسال عمده صادرات شرکت تعاونی‌های استان به کشور‌های افغانستان، امارات، ترکیه، هند، آلمان، سوئیس، ژاپن، عراق و پاکستان انجام شد.

هم اکنون با احتساب سهام عدالت ۸۵۶ تعاونی با ۶۰۱ هزار و ۵۹ عضو و سرمایه ۳۳۲ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال و اشتغال هفت هزار و ۳۷۹ نفر در خراسان جنوبی فعال است.

این شرکت‌های تعاونی در حوزه‌های خدماتی، صنعتی، عمرانی، مسکن، معدنی، کشاورزی، حمل و نقل، تولیدی توزیعی، تأمین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و فرش دستباف فعال هستند.