سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

تعاونی های دهیاری برای زیرساخت روستاها وارد میدان شدند

اولین همایش “نقش تعاونی های دهیاری در توسعه روستایی” صبح امروز ۲۲ مرداد با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تعاونگران روستایی از سراسر در مرکز فرهنگی تلاش برگزار شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه روستایی اولین هدف و رسالت تعاونی های دهیاری هاست و زیرساخت های روستا باید بال همکاری این تعاونی ها ایجاد شود.

به گزارش تعاون آنلاین ، اولین همایش “نقش تعاونی های دهیاری در توسعه روستایی” صبح امروز ۲۲ مرداد با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تعاونگران روستایی از سراسر در مرکز فرهنگی تلاش برگزار شده است.

سید حمید کلانتری در این همایش با تاکید بر اینکه رسالت اصلی تعاونی های روستایی، توسعه روستایی است گفت: توسعه روستایی به معنای عام کلمه همان فراهم آوردن زیرساخت های توسعه ای است تا محیط روستا را برای کار و تلاش و زندگی از امکانات آب و برق گرفته تا شبکه اینترنت فراهم کنند.
وی نقش دوم تعاونی های دهیاری و روستایی را کمک به اقتصاد روستا بیان کرد و گفت: هر تعاونی دهیاری باید به کمک دهیاران استعدادهای منطقه را به خوبی شناسایی کند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی های دهیاری می توانند ظرفیت های اقتصادی روستا را شناسایی و مدیریت کنند و بدانند چه راهکارهایی برای افزایش ظرفیت ها وجود دارد و در این مسیر لازم است از مشورت های حرفه ای استفاده شود تا توسعه پایدار داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تعاونی های دهیاری باید آموزش های توسعه ببینند ، خاطرنشان کرد : تعاونگران لازم است در هر روستا با کمک تسهیل گران توسعه آموزش ببینند و اطلاعات لازم را داشته باشند.
کلانتری اظهار داشت: خود تعاونی ها و دهیاری ها می توانند تجارب خوب خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
وی بابیان اینکه تعاونی های دهیاری می توانند به خوبی از تسهیلات طرح اشتغال روستایی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه می شود به خوبی استفاده کنند ، گفت : ظرفیت بزرگ دیگری که تعاونی های دهیاری می توانند از آن استفاده کنند ماده ۲۶ برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن به دولت اجازه داده شده است همه خدمات خودش را در حوزه های مختلف در اختیار تعاونی ها قرار دهد.
کلانتری افزود: دولت باید از تصدی گری خارج شود و جای آن را تشکل ها از جمله تعاونی های دهیاری می توانند پر کنند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این همایش باعث آشنایی بیشتر تعاونگران روستایی و دهیاری با هم شود و زمینه انتقال تجربیات و انجام کارهای بزرگ تر را فراهم کند.

درج دیدگاه