جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعاونی های زنجان چقدر اشتغال ایجاد کردند

سرپرست مدیریت امور تعاون،کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت:در سال ۹۶ با راه‌اندازی ۱۰۱ تعاونی برای هزار و ۳۶۳ نفر اشتغال ایجادشده است.

سرپرست مدیریت امور تعاون،کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت:در سال ۹۶ با راه‌اندازی ۱۰۱ تعاونی برای هزار و ۳۶۳ نفر اشتغال ایجادشده است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی پاک‌منش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل تعاون استان زنجان، افزود: در راستای حمایت از تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح «روستا تعاون» از اول سال ۹۶ شروع‌شده است.

وی به ثبت‌نام در طرح روستا تعاون اشاره کرد و گفت: از ۱۳۷ شرکت ثبت‌نام کننده در سامانه درخواست تسهیلات تعداد ۲۳ شرکت تعاونی به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند  و مابقی در دست بررسی است.

سرپرست مدیریت امور تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۰۶ تعاونی تشکیل و  برای هزار و ۳۶۳ نفر اشتغال ایجادشده است.

پاک‌منش اعتبارات اشتغال روستایی را ۲۸۵ میلیارد تومان با سود تسهیلات شش درصد اعلام کرد و گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت بیشتر به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی تعاونی‌ها پرداخت  می‌شود.

وی ابراز کرد: طرح «روستا تعاون» یکی از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر تهیه‌شده و در این زمینه اقدامات متعددی انجام‌شده  و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درزمینه اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی طرح روستا تعاون اجرا می‌شود و این طرح باهدف بهره‌گیری از ظرفیت روستاها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

سرپرست مدیریت امور تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هدف از اجرای طرح «روستا تعاون» توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و با اجرای طرح «روستا تعاون» فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در روستا دنبال می‌شود.

پاک‌منش ابراز کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ایجاد مشاغل مولد ازجمله اهداف اجرای طرح «روستا تعاون» است.

درج دیدگاه