پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون خواستار شد

تعاونی ها باید بار را از روی دوش دولت بردارند

نشست دیدار روسای اتحادیه ها با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در محل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این نشست معاون تعاون، روسای اتاق تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و تعدادی از روسای اتحادیه ها حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند. […]

نشست دیدار روسای اتحادیه ها با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در محل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این نشست معاون تعاون، روسای اتاق تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و تعدادی از روسای اتحادیه ها حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

حمید کلانتری ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «پیروزی انقلاب اسلامی نماد تعاون و همکاری ملت ایران بوده و هست. ما باید از انقلاب اسلامی الهام بگیریم تا بتوانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم. دو نگاه به بخش تعاون وجود دارد. یک نگاه اینگونه است که دولت به تعاونی ها کمک کند تا پا بگیرند و نگاه دیگر این است که دولت نقش تسهیل گری داشته باشد و در آموزش و دیگر بخش ها به این کمک کند. تعاونی ها باید بار را از روی دوش دولت بردارند و از تصدی گری دولت بکاهند و مدیریت بخش هایی از دولت که امکان واگذاری وجود دارد باید به تعاونی ها انتقال پیدا کند. زمینه توسعه تعاون در غیر دولتی سازی اقتصاد بیشتر از بخش خصوصی سازی است چون حساسیت های فردی آن بخش را ندارد.»

وی از لزوم ورود تعاون به بخش های مختلف اقتصاد گفت و افزود: «دولت نمی تواند بنگاه اقتصادی موفقی باشد. امروز تعاونی ها می توانند بسیاری از خدمات شهرداری ها را انجام دهند. نظافت و پاکیزگی شهرها، احداث شبکه های آب و برق روستاها، کشاورزی و دامداری و صیادی از بخش هایی هستند که در تعاونی به بهترین شکل اجرا می شوند. یکی از اقدامات خوبی که اخیرا انجام شد قرارداد وزارت نفت و تعاونی تاکسیرانی بود که بر طبق آن ۱۰ هزار تاکسی از طریق تعاونی به تاکسیرانان تحویل داده می شود. همچنین تعاونی ها می توانند در زمینه انرژی های پاک نیز وارد شوند.»

به گفته کلانتری و بر طبق آمار سازمان خصوصی سازی کل آنچه که تاکنون از طریق این سازمان به بخش تعاون انتقال پیدا کرده تنها ۶۵۰ میلیارد تومان است.  معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: «ما در اواخر بهمن ماه میزبان هیئتی از تعاونگران و مسئولان فرانسوی هستیم که با رویکرد کشاورزی از امکانات تعاونی های ایران بازدید می کنند. ما هم باید مانند فرانسه به این سمت برویم که تعاونی های مقیاس بزرگ تاسیس کنیم.»

درج دیدگاه