جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعاونی ها در خط مقدم حل مشکلات کشور

پاک منش با بیان اینکه اکنون مهمترین مشکل در بخش تعاون این استان، بی بهره ماندن تعاونگران از آموزش های مورد نیاز فعالیت هایشان است، افزود: در سال جاری ۳۰ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای اعضای تعاونی های استان تدوین و ابلاغ شده است.

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات تعاونی ها با ارایه آموزشهای لازم این حوزه برای تعاونگران برطرف می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، علی پاک منش با بیان اینکه اکنون مهمترین مشکل در بخش تعاون این استان، بی بهره ماندن تعاونگران از آموزش های مورد نیاز فعالیت هایشان است، افزود: در سال جاری ۳۰ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای اعضای تعاونی های استان تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش ها شامل موارد حقوقی، مدیریتی و حرفه ای است و قشرهای می توانند به صورت رایگان از آن ها بهره مند شوند.

پاک منش اظهار کرد: بیشتر دوره های آموزشی تعاونگران از طریق برون سپاری به دانشگاه علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی استان محول شده است.

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود ظرفیت های متعدد به ویژه در حوزه تعاون، نباید گرفتار مشکل بیکاری در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: در ارائه آموزش ها و توانمند کردن فعالان بخش تعاون به جای رفع تکلیف باید مجدانه پی گیر ادای تکلیف باشیم تا خروجی دوره ها منجر به موفقیت شرکت کنندگان در زمینه های فعالیتشان شود.

به گزارش تعاون آنلاین، به گفته سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیش از چهار هزار تعاونی در این استان به ثبت رسیده است ولی در زمان حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی فعالند.  این تعاونی ها زمینه اشتغال بیش از ۱۱هزار نفر را فراهم کرده اند.

درج دیدگاه