پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

تعاونی ها نسخه پیشرفت و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه تعاونی ها در خدمت توسعه تولید، درآمد و رشد اقتصادی هستند، گفت: تعاونی ها نسخه پیشرفت و تحقق اقتصاد مقاومتی و برون رفت از رکود هستند.

اسماعیل خلیلی روز سه شنبه در جلسه شورای تعاون استان البرز، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری و همراهی در رفع موانع فراروی ایجاد و توسعه بخش تعاون است.

وی اضافه کرد: استان البرز با استفاده از ظرفیت پژوهشگران دانشگاهی با پالایش تعاونی های استان، تعاونی های غیر فعال را شناسایی و در مرحله انحلال آنها قرار دارد.

خلیلی افزود: تعاونی های باقی مانده با هماهنگی پژوهشگران و روسای ادارات تابعه چنانچه مشکوک به فعالیت هستند، مجدد پالایش می شوند و پس از احصاء آمار دقیق از تعاونی های فعال و توانمند استان نسبت به برنامه ریزی، آموزش و هدفمندسازی و نیز ساماندهی فعالیت آنان در جهت رونق اقتصادی و اشتغال استان اقدام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون استان البرز درنظر دارد برای ساخت برنامه های ترویجی بخش تعاون برای معرفی فعالیت ها با انجام برنامه های تبلیغی وترویجی در بخش تعاون نگاه مردم به ظرفیت های بخش تعاون واهمیت آن در ایجاد اشتغال را تغییر دهد تا اقبال مردم به بخش تعاونی افزایش یابد.

به گزارش شهروند، خلیلی یکی از کلیدی ترین وظایف اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی را نظارت بر مدیریت تعاونی های استان ذکرکرد و گفت: نظارت دقیق بر فعالیت های تعاونی‌ها و نیز پیگیری در خصوص برگزاری مرتب مجامع ، آموزش اعضا،بازرسان و مدیران با قوانین بروز بخش تعاون ، رصد مشکلات و موانع توسعه و فعالیت تعاونی ها و تشویق مردم به تشکیل تعاونی های نوع جدید که می توانند در بخش اشتغال زایی و رونق اقتصادی استان موثر وکارآمد باشند .

درج دیدگاه