جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تعاونی ها ۸۸۰۰ شغل ایجاد کردند

شرکت تعاونی‌های فعال استان خراسان جنوبی با ۷۷۵ هزار و ۷۷۵ نفر عضو عادی زن و مرد دارند..

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی  گفت: در حال حاضر ۹۱۰ تعاونی فعال در گرایش‌های کشاورزی، صنعتی، خدمات، مسکن، فرش، معدنی، عمرانی، اعتبار، حمل و نقل، تولیدی-توزیعی، سهام عدالت و تامین نیاز در استان وجود دارد.

به گزارش تعاون آنلاین،‌ عباس رکنی افزود: شرکت تعاونی‌های فعال استان با ۷۷۵ هزار و ۷۷۵ نفر عضو عادی زن و مرد با سرمایه حدود ۳۶۷ هزار و ۱۰۷ میلیون ریال و ایجاد ۸ هزار و ۸۲۹ فرصت شغلی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

رکنی به نقش پراهمیت اتحادیه‌ها به عنوان حلقه واسط بین دولت و شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ اتحادیه در گرایش‌های مسکن، تامین نیاز مصرف کنندگان، صنعتی، کشاورزی، خدمات، تولیدی-توزیعی، فرش و سهام عدالت با ۲۱۲ عضو عادی و سرمایه بالغ بر ۷۳۰۶ میلیون ریال در استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در شهرستان قاینات تعداد ۷۷ تعاونی فعال در گرایش‌های مختلف با ۱۵۳ هزارو ۸۴۵ عضو و سرمایه بالغ بر ۴۷ هزارو ۹۱۴ میلیون ریال با پیش بینی اشتغالزایی ۵۲۱ نفر فعالیت می‌کنند.

او در خصوص تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان قاینات با عضویت ۶۰۰ نفرو سرمایه ثبتی ۳ میلیارد ریال قدردانی کرد و اظهار کرد: قانون تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

رکنی عنوان کرد: هدف از تصویب این قانون تسریع در رشد و توسعه اقتصادی شهرستان ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بستر سازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و اجرای طرح‌هایی که به دلیل افزونه زا (رانت زا) بودن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود نداشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  بر الگو برداری از شرکت‌های تعاونی توسعه عمران سایر استان‌ها تاکید کرد و افزود: به حداقل رساندن زمان بازدهی و سودآوری شرکت تعاونی و منتفع شدن سهام داران شرکت تعاونی می‌تواند موجب تقویت مشارکت و حمایت سایر اعضا در تصمیمات هیات مدیره  شود.

درج دیدگاه