جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعاون‌گران رقابت در بازارهای بین‌المللی را هدف قرار دهند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بر لزوم ارتقا کیقیت تولیدات تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: تعاون‌گران باید بازارهای بین‌المللی را هدف ارائه محصولات خود قرار دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بر لزوم ارتقا کیقیت تولیدات تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: تعاون‌گران باید بازارهای بین‌المللی را هدف ارائه محصولات خود قرار دهند.

به گزارش تعاون آنلاین، رضا اسماعیلی صبح امروز در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان با بیان اینکه تعاونی‌ها امروز با نادیده گرفتن مشکلات توانسته‌اند با سختی زیاد به کار خود ادامه دهند و ‌تداوم فعالیت داشته باشند اظهار داشت: بیش از هزار تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر امسال شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های زیاد ۱۵ تعاونی بهعنوان تعاونی‌های برتر استان برگزیده ‌شدند گفت: از این تعداد دو تعاونی در سطح ملی به عنوان تعاونی‌های برتر انتخاب شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه  اجتماعی استان کرمان هدف از برگزاری جشنواره را شناسایی تعاونی‌های فعال‌ در حوزه‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و …  عنوان کرد و افزود: حل مشکلات و کمک به تعاونی‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با اشاره به شکل‌های دیگر کمک به تعاونی‌ها در حل مشکلات آنها گفت: یکی‌دیگر از اهداف برگزاری جشنواره این است که تعاونی‌ها را به جامعه معرفی کنیم به ویژه قشر جوانی که جویای‌کار هستند تا بدانند تعاونی‌ها با سرمایه‌کم توانسته‌اند اشتغال ایجاد کنند.

اسماعیلی با اشاره به اهداف و فعالیت‌ تشکیل تعاونی‌ها گفت: مشارکت تعاونی‌ها در نظر، عمل و مسئولیت، تعاونی‌های پایبند اخلاقیات، تعاونی‌های همکاری، همیاری و عدالت، توسعه اقتصادی اعضا، وابستگی منافع و ایجاد ارزش‌های جدید در تعاونی از جمله محورهای تشکیل تعاونیها هستند.

وی با بیان اینکه با همکاری و یاری کردن تعاونی‌ها می‌توانیم بسیار به آنها و جامعه کمک کنیم افزود: یکی از اهدافی که در کارگروه اشتغال  سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی دنبال می‌کنیم این است که تعاونی‌های اشتغال‌زایی داشته باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه  اجتماعی استان کرمان اولویت دیگر را شناسایی پتانسیل‌های روستایی عنوان کرد و گفت: در راستای اشتغال جوانان روستا که مهارت‌های خاصی دارند، گام‌هایی برداشته شده و در ۶ ماهه نخست امسال و ۶ ماهه دوم سال گذشته بیش از ۱۲۰ روستا تعاون با هدف رفع نیاز منطقه یا استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از چهار تعاون روستا در سطح استان فعال هستند عنوان کرد: از تعاون‌گران خواستاریم تا کیفیت تولیدات و خدماتی که ارائه می‌دهند حداقل در سطح رقابت استانی بوده و فقط محدود استان کرمان نباشد تا از این طریق ارزش افزوده ایجاد شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تعاون‌گران باید کیفیت‌ کالا را افزایش داده تا قیمت تمام‌شده بهبود یابد و قابل رقابت با محصولات دیگر استان‌ها و حتی بین‌الملل باشد گفت: تاسفانه در استان ‌کرمان ریسک‌پذیری کم است و افراد با ریسک می‌توانند دست به سودهای بیشتر دست یابند و کالا را به صورت انبوه تولید کنند.

درج دیدگاه