جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مدارس تعاونی بستر مناسب فرهنگ سازی برای اشتغال پایدار

مدارس تعاونی بستر مناسب فرهنگ سازی برای اشتغال پایدار

در مدارس تعاونی به دانش آموزان چگونگی کسب مهارت برای داشتن شغلی پایدار آموزش داده می شود در حالی که تاکنون در بخش آموزش چنین موضوعاتی دیده نمی شد.

دبیر دومین همایش توسعه مدارس تعاونی گفت: در این همایش قصد داریم تا مدارس تعاونی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم و امیدواریم که در سالهای آتی به مجتمع های آموزشی حوزه تعاون افزوده شود.

آناهیتا اصلاح پذیر در گفت و گو با تعاون آنلاین با بیان این مطلب افزود: تعداد  ۷ مدرسه تعاونی در کشور وجود دارند که اما مجمتمع آموزشی راه رشد تنها موسسه ای است که به صورت متمرکز روی تعاون فعالیت دارد.

وی به اشتغالزایی زنان در حوزه تعاون با تاسیس مدارس تعاونی اشاره کرد و افزود: مدارس تعاونی اکنون یک بستر مناسب برای اشتغالزایی محسوب می شوند و در این حوزه ظرفیت های بزررگی وجود دارد که تاکنون به ان توجه نشده بود اما با گسترش این بخش قصد داریم تا تعاونی را در آموزش و اشتغال فرهنگ سازی کنیم.

مدیرعامل مجتمع آموزشی راه رشد به حضور زنان در بازار کار اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی که بازار کار زنان از رونق خاصی برخوردار نیست می توان با توسعه مدارس تعاونی این مشکل را رفع کرد.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد مجتمع آموزشی راه رشد گفت: در این مجتمع حدود ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند و حدود ۱۱۰ دانش آموز تحصیل می کنند. این در حالی است که ۱۶۰ نفر از این افراد عضو تعاونی هستند و هر کسی که قصد عضویت داشته باشد باید درخواست خود را به اطلاع هیات مدیره برساند و پس از بررسی اقدامات لازم انجام می شود.

اصلاح پذیر با بیان اینکه افرادی که در بخش تعاون فعالیت دارند بسیار روی این بخش تعصب خواهند داشت اظهار کرد: ما حتی می خواهیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نام ببریم تنها از واژه وزارت تعاون استفاده می کنیم. تعاونی ها می توانند نقش اساسی در ایجاد شغل و همچنین فرهنگ سازی و خودسازی اشتغال داشته باشند.

وی افزود: در مدارس تعاونی به دانش آموزان چگونگی کسب مهارت برای داشتن شغلی پایدار آموزش داده می شود در حالی که تاکنون در بخش آموزش چنین موضوعاتی دیده نمی شد. این در حالی است که دروسی که در این مدارس آموزش داده می شود مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیز است.

دبیر دومین همایش توسعه مدارس تعاونی تاکید کرد: معلمانی که در مجتمع آموزشی راه رشد فعالیت دارند به دلیل اینکه عضو تعاونی هستند تعلق خاطر بیشتری نسبت به کارشان دارند و هدف ما این است که شغل پایداری برای افراد تهیه کنیم. دانش آموزان امروز مدرسه تعاونی سهامداران فردای مجتمع های آموزشی هستند و مدرسه های تعاونی هیچ وقت از هدف خود فاصله نمی گیرند و نگاه سرمایه ای به این موضوع ندارند.

 

درج دیدگاه