پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خراسان جنوبی چقدر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری ۵۴ میلیارد تومان است، گفت: ۴۷۹ طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مصوب شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری ۵۴ میلیارد تومان است، گفت: ۴۷۹ طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مصوب شدند.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس رکنی، در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانکهای استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کارورزی ۴ هزار و ۸۴۵ نفر و ۶۴۴ واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام کردند و از ابتدای طرح ۵۰۵ قرارداد کاروزی منعقد شده است اما مشکل این است که معافیت تامین اجتماعی هنوز برقرار نشده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون ۱۸ مجوز کارورزی صادر شده و تعداد ۴۱ کارورز جذب و ۳۳ نفر در کارگاه‌ها ماندگار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون برای سال جاری دستگاه های اجرایی ۸ هزار و ۵۲۴ فرصت شغلی را تعهد کردند، گفت: باید دستگاه های اجرایی ظرف دو روز آینده تعهد اشتغال خود را ارائه دهند تا جمع بندی نهایی شود.

رکنی از صدور ۱۴۹ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته ۵۹ درصد سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی استان جذب شده است.

وی به عملکرد اداره کل بهزیستی در جذب اعتبارات اشتغالزایی بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: از محل این اعتبارات اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی بوده که ۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به خراسان جنوبی ابلاغ شده و ۹۰ درصد تسهیلات ابلاغی بهزیستی به طرح‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این راستا مجموع اعتبارات ابلاغی کمیته امداد ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان است که از اعتبارات کمیته امداد بیش از ۲۹ میلیارد تومان معادل ۹۲ درصد تسهیلات ابلاغی پرداخت شده است.

به گفته وی مجموع اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در استان ۵۴ میلیارد تومان اعلام شده است که تعداد ۴ هزار و ۲۳۰ طرح با مبلغ یک هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است و ۴۷۹ طرح مصوب با اشتغال مستقیم ۵ هزار و ۳۶۳ نفر مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۱۲ نفر در بخش اشتغال فراگیر ثبت نام کردند، ادامه داد: در حال حاضر پنج طرح در دست بررسی است و سهمیه تسهیلات استان در این زمینه ۱۵۲ میلیارد تومان است. در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تاکنون ۳۰ طرح مصوب با مبلغ حدود ۱۵ میلیارد تومان در حال پرداخت است و به ۲۲ طرح مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح ها مربوط به بیرجند و طبس و بیشترین رقم پرداختی مربوط به فردوس بوده است، افزود: بیشترین مشکل متقاضیان در بحث وثایق و ضمانت تسهیلات است.

درج دیدگاه