پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مرتضی بانک،مشاور عالی رئیس جمهوردر مناطق آزاد، از شرکت تعاونی آذر تجهیز طب ارس بازدید کرد

تعاون در مسیر فن آوری

مرتضی بانک

مرتضی بانک مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در سفر یک روزه به منطقه آزاد ارس از طرح تولیدی شرکت تعاونی آذر تجهیز طب ارس بازدید کرد

به گزارش معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، شرکت تعاونی آذر تجهیز طب ارس در سال ۱۳۹۲ با تعداد ۷ نفر و سرمایه ۱۰۵۰ میلیون ریال در اداره ثبت شرکتهای سازمان منطقه آزاد ارس به ثبت رسیده است. برای اجرای طرح این شرکت تعاونی بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است که حدود ۵۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی توسط بانک توسعه تعاون پرداخت گردیده است و ۶۵ میلیارد مابقی آن از طریق آورده اعضا تامین شده است. طرح تولیدی این تعاونی در فاز اول که در تیرماه سال جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد تولید انواع دستکش های معاینه و جراحی است که روزانه بیش از ۷۰ هزار جفت انواع دستکش تولید می کند و در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر به طور مستقیم در ۳ شیفت کاری در این تعاونی مشغول به کار هستند. مدیران این شرکت تعاونی پس از راه اندازی فاز اول طرح در فکر راه اندازی خط دوم تولید و همچنین فاز دوم طرح جهت تولید کیسه های خون و سرم و سایر لوازم مصرفی پزشکی هستند که در صورت راه اندازی خط دوم و فاز دوم طرح بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مسقیم در این طرح مشغول کار خواهند شد.

این طرح تعاونی به جهت انتقال فن آوری و تکنولوژی روز دنیا و استفاده از آن، جایگزینی واردات و اشتغال زایی بالا جزو طرح های اولویت دار و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد. از آنجا که دستکش های طبی و سایر مواد مصرفی پزشکی از اولویت های کالاهای وارداتی به حساب می آیند و سالانه میلیون ها دلار ارز از بابت واردات آن کالاها از کشور خارج می شود لذا جزء صنایعی است که توسعه آن با توجه به اهمیت صنعت، زمینه ساز کاهش وابستگی و مانع خروج ارز از کشور خواهد گردید.

درج دیدگاه