پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

بانک ها مانع جذب اعتبارات ابلاغی اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: با سخت گیری های بی مورد بانک های عامل در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر به جایی نخواهیم رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: با سخت گیری های بی مورد بانک های عامل در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود بابایی افزود: متاسفانه بسیاری از کارآفرینان با شدت عمل و سخت گیری بانک ها از ارائه طرح های خود پشیمان شده و دیگر علاقه ای به ادامه کار ندارند.

وی، هدف از اجرای طرح کارا و فراگیر را تلاش برای جذب اعتبارات ابلاغی دانست و ادامه داد: با وجود آنکه بانک های استان های همجوار همکاری و همراهی خوبی برای جذب اعتبارات داشته اند اما متاسفانه میزان جذب اعتبار در استان قزوین هنوز به سقف ۱۰ میلیارد ریال نیز نرسیده است.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم با تعامل، همراهی و همکاری مدیران بانک ها و با بهره گیری از طرح کارا و فراگیر بتوانیم گام های بلندی را برای رونق اشتغال و تولید استان برداریم.

بابایی یادآور شد: از سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستائیان و ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر به استان ابلاغ شد که متاسفانه با سخت گیری های صورت گرفته، در جذب آن موفق عمل نکردیم.

به گفته وی، طرح کارا و فراگیر فرصت طلایی برای اشتغال روستائیان به شمار رفته که باید با بهره برداری لازم از این فرصت طلایی در راستای تحول روستاهای استان استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین اضافه کرد: موضوع اشتغال امروز به مهمترین مساله در کشور تبدیل شده و رفع آن نیز بدون همت و همکاری مسئولان کشوری و استانی ممکن نخواهد بود.

درج دیدگاه