پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

سهم استان آذربایجان غربی برای اشتغال چقدر است؟

۴۰ درصد اعتبار برنامه اشتغال فراگیر آذربایجان‌غربی تخصیص یافت

کل اعتبار استان در برنامه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۴۸۰ میلیارد تومان است که از میزان تاکنون ۱۶۸ میلیارد تومان ابلاغ و ۷۷ میلیارد تومان نیز وصول‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۳ میلیاردتومان از ۷۰۱ میلیاردتومان اعتبار استان در برنامه اشتغال فراگیر تخصیص یافت.

به گزارش تعاون آنلاین، نخستین جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی در سال ۹۷ امروز به ریاست رضا حسینی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی و با حضور اعضای کارگروه در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد.

در این جلسه که با دستور کار بررسی روند اجرای طرح تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان برگزار شد ۳۸۸ مصوبه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ۹۰ طرح مصوب کمیته فنی اشتغال فراگیر استان مورد تصویب کارگروه اشتغال آذربایجان غربی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان ارائه کرد.

رضا نقی زاده افزود: کل اعتبار استان در برنامه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۴۸۰ میلیارد تومان است که از میزان تاکنون ۱۶۸ میلیارد تومان ابلاغ و ۷۷ میلیارد تومان نیز وصول‌شده است.

وی کل اعتبار استان در برنامه اشتغال فراگیر را نیز ۷۰۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳۰۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این رابطه اظهار داشت: بانک‌های عامل از امروز حداکثر به مدت یک ماه فرصت دارند تا نسبت به پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب کارگروه اشتغال استان اقدام نمایند.

رضا حسینی افزود: در جلسات آتی کارگروه که به ریاست استاندار برگزار خواهد شد، عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مدیران بانک‌ها باید در این خصوص گزارش ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به کمک تشکل‌ها و بخش خصوصی، ظرفیت‌های استان که پتانسیل درآمدزایی و تولید ثروت بالایی را دارند و منجر به رونق تولید و اشتغال می‌شوند شناسایی‌شده و به کمک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به مرحله عملیاتی و بهره‌برداری برسند.

 

درج دیدگاه