شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تعداد تعاونی های فعال کشور مشخص شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۹۲ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد که ۱۴ درصد اشتغال کشور با فعالیت این تعاونی‌ها ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۹۲ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد که ۱۴ درصد اشتغال کشور با فعالیت این تعاونی‌ها ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، نصرالله بازوند ظهر امروز در جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل که در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: دین مبین اسلام همواره به تعاون اشاره و سفارش بسیاری به این موضوع داشته است که نخستین تعاون در ایران سال ۱۳۱۴ در حوزه کشاورزی در کشور تشکیل شد.

وی گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و در سال ۷۰، تشکیل تعاونی‌ها در سطح کشور افزایش یافت و هر سال روز ۱۳ شهریور به عنوان روز تعاون در کشور بوده و مراسم گرامیداشت این روز نیز در استان‌ها برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قبل از ادغام وزارت‌خانه حدود ۲۱۵ هزار تعاونی در سطح کشور به ثبت رسیده بود که بعد از ادغام وزارت خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شناسایی و بررسی تعاونی‌های فعال و راکد در دستور کار قرار گرفت.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر ۹۲ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارند که در چرخه تولید و اشتغال فعال بوده و ۱۴ درصد اشتغال کشور نیز در راستای فعالیت این تعاونی‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد اشتغال دنیا در حوزه تعاونی‌ها است، بیان کرد: ایران از این نظر رتبه ۱۴ در بین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است که ۱۰ درصد راهبرد تعاونی‌ها در ایران، به دلیل سیاست‌ها و راهبرد کشور در حوزه مسکن بوده و ۹۰ درصد تعاونی‌های فعال در این حوزه نیز سفارش‌ها و طرح‌های خود را به نتیجه رساندند.

گفتنی است که بر اساس گزارش‌های واصله، با دستور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی قرارداد نیروهای شرکتی این دانشگاه از ۱۲ ماه به ۹ ماه و نیم کاهش پیدا کرده که دلیل این اقدام، صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه عنوان شده است؛ این در حالی است که سالانه چندین میلیون تومان صرف هزینه‌های سفری و اقامت اساتید این دانشگاه می‌شود و آیا اینکه این هزینه‌ها تا به حال چه نتایجی به دنبال داشته نامعلوم است.

درج دیدگاه