شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تعداد متقاضیان اشتغال روستایی چقدر است/ آیا تسهیلات منجر به اشتغال می‌شود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۴۰۰ نفر در استان مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۴۰۰ نفر در استان مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدتقی آبایی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی و توسعه اشتغال روستایی اظهار داشت: از محل تسهیلات اشتغال‌زایی و توسعه اشتغال روستایی و مناطق عشایری یک‌هزار و ۴۱۵ متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۵ هزار و ۱۴۵ نفر تاکنون معرفی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۶۳۳ متقاضی با رقم ۱۲۸ میلیار و ۶۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی ایجاد اشتغال یک‌ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی در بانک‌های عامل تصویب شده که نسبت به رقم تخصیصی به استان که ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده ۲۵ درصد بیش از رقم تخصیصی مصوب در بانک‌های عامل داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: از این رقم مصوب در بانک‌های عامل، ۵۳۸ طرح با رقم ۸۷ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان منجر به عقد قرارداد بین متقاضی و بانک عامل شده و پیش‌بینی می‌کنیم که اگر این رقم جذب شود یک‌ هزار و ۵۳۸ فرصت شغلی ایجاد شود.

آبایی بیان کرد: در بحث مشوق‌های کارفرمایی که از تیرماه نرم‌افزار آن در سازمان تامین اجتماعی نصب شده، کارفرمایانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به کار بگمارند به مدت دو سال از سهم بیمه کارفرما به صورت صد درصد معاف می‌شوند که شرایطی دارد.

وی ادامه داد: بلافاصله اگر از طریق دفاتر کاریابی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌کار بگیرند از معافیت سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلان توسعه در بیشتر کشورها و از جمله کشور ما، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت‌های شغلی است که توسعه و عمران روستایی در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه‌های اصلی توسعه در کشور و بیشتر کشورهای در حال توسعه بوده است.

آبایی ادامه داد: نقش تولیدی روستا جهت حصول به امنیت غذایی، مساعدت به بخش صنعت و نیز نقش صادرات غیر نفتی روستا در تولید ناخالص کشور و ایجاد فرصت­‌های شغلی در ابعاد مکانی از جمله آثار مناطق روستایی در توسعه ملی کشور است.

درج دیدگاه