جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تفاهم نامه مشترک اتاق تعاون و کمیته امداد/ ۵۰ میلیون نفر تحت پوشش بخش تعاون هستند

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه وجود ۱۱۰ هزار تعاونی در کشور ظرفیت بسیار بالایی برای پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: هم اکنون ۴۰ میلیون نفر از خدمات بخش تعاون استفاده می کنند. به گزارش تعاون آنلاین، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، در نشست امضای تفاهم‌نامه اتاق تعاون […]

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه وجود ۱۱۰ هزار تعاونی در کشور ظرفیت بسیار بالایی برای پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: هم اکنون ۴۰ میلیون نفر از خدمات بخش تعاون استفاده می کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، در نشست امضای تفاهم‌نامه اتاق تعاون ایران با کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه وظایف سنگینی بر عهده کمیته امداد امام قرار دارد، گفت: تشکیل این کمیته بعد از انقلاب اسلامی ایران به منظور خدمات‌رسانی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی بوده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان توضیحاتی درباره فعالیت تعاونی‌ها در کشور، افزود: در حال حاضر، حدود ۱۱۰ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که ۱۴ میلیون نفر از مردم کشور را به صورت مستقیم تحت پوشش دارد؛ این تعداد از افراد به ۴۰ میلیون نفر از کل جمعیت کشور خدمات‌رسانی می کنند.

عبداللهی ادامه داد: در صورتی که افراد تحت پوشش تعاونی‌های سهام عدالت را نیز در آمار تعاونی‌ها وارد کنیم، جمعیت تحت پوشش بخش تعاون به حدود ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید؛ در حال حاضر، ۵۵ درصد تولید مرغ کشور توسط بخش تعاون صورت می‌گیرد؛ در عین حال تعاونی‌ها در صنایع پایین دست پتروشیمی، آبزی پروری و ۵۵ درصد حمل و نقل کشور نیز فعالیت دارند.

به گفته وی همچنین یکی از ظرفیت‌های مهم بخش تعاون فروش کالا توسط فروشگاه‌های تعاونی و صادرات است.

وی همچنین به صندوق ضمانت توسعه تعاون و بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: این دو نهاد از ظرفیت‌های بخش تعاون است که می توانند به توسعه بخش تعاون کمک کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین از ایجاد دفتر تعاون در کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و با بیان پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک بین اتاق تعاون ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: کمیته مشترکی باید بین دو نهاد اتاق تعاون و کمیته امداد برای پیگیری و اجرای تفاهم‌نامه ایجاد شود که مورد قبول واقع شد.

در این نشست، رئیس کمیته امام خمینی (ره) از ایجاد دفتر تعاون در کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری اتاق تعاون ایران خبرداد و گفت: در گذشته از ظرفیت‌های بخش تعاون غافل شدیم اما با هدف ایجاد اشتغال بخش تعاون را شریک اقدامات خود خواهیم کرد.

پرویز فتاح گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و ۷۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند و بنا داریم با هدف اشتغالزایی امسال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی پرداخت کنیم البته این منابع در سال آینده با توجه به منابع در نظر گرفته در لایحه بودجه سال ۹۷ تخصیص داده خواهد شد.

فتاح خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته از طریق توانمندسازی ۲۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد امام خمینی خارج شدند و هم‌اکنون ۶۲ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته از سرپرستان زن هستند.

وی گفت: دولت قول داده در سال آینده ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر بدون متقاضی را به کمیته امداد واگذار کند.

رئیس کمیته امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در گذشته از ظرفیت‌های بخش تعاون غافل بودیم، گفت: بنا داریم تا با همکاری اتاق تعاون ایران، دفتر تعاون در کمیته امداد را راه‌اندازی کنیم تا براساس آن اقدامات به صورت اجرایی پیگیری شود.

درج دیدگاه