شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاونی‌های توزیعی:

تقویت تعاونی‌ها در دولت یازدهم

یعقوب رستمی
یعقوب رستمی

توجه دولت یازدهم به تعاونی‌ها موجب شد که فضای تازه‌ای برای بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های این بخش فراهم شود.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی در گفتگو با خبرنگار تعاون آنلاین گفت: تعاونی‌ها از کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های کوچک به وجود می‌آید که اعضا به شکل یکسانی از منافع بهره‌مند می‌شوند، لذا فضای اقتصادی حاکم بر کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت این بخش داشته باشد.

یعقوب رستمی تصریح کرد: پس از برجام، دامنه فعالیت تعاونی‌های تولیدی و توزیعی توسعه یافت و با گسترش روابط بین‌المللی علاوه بر دسترسی آسان به مواد اولیه، بخش‌های تولیدی نیز بهبود یافتند.

وی دراین راستا افزود: بخش تعاونی‌های توزیعی نیز به دلیل افزایش تعاملات خارجی توانست به بازارهای تجاری وارد شود و با کنترل نوسانات قیمت ظرفیت‌های این حوزه را ارتقا دهد.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیر برجام اظهار داشت: پیش از لغو تحریم به دلیل اینکه تولیدات تعاونی‌ها محدود بود و فعالیت‌های صادراتی انجام نمی‌گرفت، تولید داخلی تضعیف شد که با توسعه روابط بین‌المللی بسیاری از این مشکلات مرتفع شده است.

رستمی در ادامه تاکید کرد: دولت یازدهم اقدامات قابل توجهی برای بخش تعاونی انجام داد که علاوه بر افزایش میزان اشتغال و تولید تثبیت جایگاه فعالان این بخش بود. از دیگر اقدامات دولت تشکیل کارگروه‌هایی در مناطق مرزنشین است که به افزایش اشتغال و تسهیل فعالیت اقتصادی در این نواحی کمک کرد.

درج دیدگاه