پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تقویت مشاغل خانگی در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

پارسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی قزوین اختصاص یافت که ۱۵ میلیارد ریال آن در بویین زهرا و ۱۰ میلیارد ریال آن در آوج صرف شد.

رییس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقویت مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی است و می تواند نقش موثری در اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشته باشد.

به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی طارمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مشاغل خانگی در شهرستان بویین زهرا گفت: ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در اجرای ماده سه قانون حمایت از این نوع مشاغل با هدف هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه های مرتبط تشکیل شده است.
وی افزود:عملکرد استان ها در این حوزه به منظور نظارت بر اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورد پیگیری قرار می گیرد.
این مسئول افزود:اجرای بهینه قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، شناسایی مسایل و مشکلات استان ها در اجرای این قانون، ارزیابی و تحلیل عملکرد استان ها در این زمینه و طرح موضوعات در کمیته های کارشناسی و ستاد مشاغل خانگی از جمله اهداف این بازدیدها هستند.
پارسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی قزوین اختصاص یافت
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان های بویین زهرا و آوج به جهت محرومیت، نرخ بیکاری و میزان اشتغال خانگی ایجاد شده برای بازدید امروز انتخاب شدند.
ناصر شفیع آبادی افزود:پارسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی قزوین اختصاص یافت که ۱۵ میلیارد ریال آن در بویین زهرا و ۱۰ میلیارد ریال آن در آوج صرف شد.
وی اضافه کرد: در این بازدید به صورت سرزده به مشاغل ایجاد شده سرکشی شد تا میزان دست یابی به اهداف طرح مورد بررسی قرار گیرد.
شفیع آبادی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد ریال برای صنعت کفش دانسفهان از توابع این شهرستان هزینه شد خاطر نشان کرد: امروز مسئول ستاد دبیرخانه حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کفش دانسفهان و قالی بافی شهرستان آوج بازدید خواهند کرد.
این مسئول ادامه داد: در طرح حمایت از مشاغل خانگی به هر فرد مستقل که در یک رسته شغلی به کار گرفته می شود ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود تا زمینه اشتغالزایی و تحرک اقتصادی در مناطق محروم و شهرها و روستاهای کوچک رقم بخورد.
شهرستان های بویین زهرا و آوج در فاصله ۵۵ و ۱۲۰ کیلومتری شهر قزوین واقع شده اند.

درج دیدگاه